Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cinema for gastronomy education: an example of Boiling Point (2021)

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 218 - 229, 31.12.2024
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1413672

Öz

In recent years, the phenomenon of gastronomy has been frequently featured in cinema movies through various elements and there has been a significant increase in the number of academic studies on these movies. Along with the theoretical contributions of these studies, new questions about how practical applications in gastronomy education can be raised. In this context, this research aims to analyse the phenomena in Boiling Point (2021) movie which was selected as a purposive sample because it carries many facts about restaurant and kitchen management to the screen. In this qualitative research, descriptive analysis and content analysis were used to analyse the data. As a result, Boiling Point portrays many phenomena that concern the restaurant manager or kitchen chef, such as “being late for work”, “alcohol and drug use at work”, “work safety”, “food safety” and “customer satisfaction” in a real restaurant and kitchen atmosphere. Considering the difficulty of experiencing these phenomena in a real restaurant or kitchen, especially for large groups of students who do not yet have work experience, the importance of movies for gastronomy education emerges. It is also noteworthy that the “plan sequence” shooting technique and the camera techniques called “point of view” transform the audience into an observer in the shown space in the formation of the fluent language of the film.

Kaynakça

  • Adadağ, Ö. (2012). Ulusu eğitmek: iki dünya savaşı arası dönemde eğitici sinema. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 17, 29-61.
  • Aktaş, A. & Özdemir, B. (2012). Otel işletmelerinde mutfak yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Altun, S.U. (2010). Hitler Almanya’sında sanat ve propaganda. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(5), 23-39.
  • Arslan, Ö. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde belgesel filmlerin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı, İzmir.
  • Baker, U. (2023, Ağustos). Nazi sinemasının sinegözü. Körotonomedya. https://www.korotonomedya.net/kor/index.php%EF%B9%96id=21,244,0,0,1,0.html, Erişim tarihi: 09.08.2024.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bektaş-Öztaşkın, Ö. (2013). Sosyal Bilgiler Derslerinde Belgesel Film Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilinçli Farkındalık Düzeylerine Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 147-162.
  • Birkök, M.C. (2008). Bir toplumsallaştırma aracı olarak eğitimde alternatif medya kullanımı: sinema filmleri. Journal of Human Sciences, 5(2), 1-12.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim felsefesine giriş, Siyasal Kitabevi, İstanbul.
  • Cevizci, A. (2009). Felsefe tarihi: Thales’ten Baudrillard’a. Say Yayınları, İstanbul.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çinay, H. H. & Sezerel, H. (2020). Ferzan Özpetek filmlerinde gösterge olarak yemek: mine vaganti/serseri mayınlar üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 111-136.
  • Çinay, H.H. ve Sezerel, H. (2021). Fatih Akın filmlerinde yemek ve sofranın temsili. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9 (4), 2670-2690.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Bilig, 42, 77-93.
  • Genç, R. (2009). Uluslararası otel ve restoran yönetiminde insan, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Güçhan, G. (1993). Sinema-toplum ilişkileri. Kurgu, 12, 51-71.
  • Hari, J. (2023). Çalınan dikkat: neden odaklanamıyoruz? (7. Basım) (Çev. Barış Engin Aksoy), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Internet Movie Databade (IMDB), (2024, Şubat). Boiling Point. https://www.imdb.com/title/tt11127680, Erişim tarihi: 08.02.2024.
  • Islakoğlu, Ü. G. (2022). Marslı ve bir hayatta kalma aracı olarak patates. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), 2030-2046.
  • Islakoğlu, Ü. G. (2023). Endüstriyel mutfakta çalışma olgusunun The Bear dizisinde temsili üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 372-394.
  • Kanık, İ. (2012). Seyirlik yemek: moderniteden postmoderniteye yemeğin sinematografisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı, İstanbul.
  • Karamustafa, K. (2018). Yiyecek ve içecek yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kebaya, C. & Mokaya, G. K. (2023). Using film as an active instructional tool in teaching and learning in Kenyan secondary schools, İçinde, J. Keengwe ve J. W. Gikandi (Ed.), Competence-based curriculum and e-learning in higher education, ‎IGI Global, Pennsylvania.
  • Koç, N. (2015). Yiyecek-içecek yönetiminde performans analizi, sayısal ve istatistiksel yöntemler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Koçak, N. (2012). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lashley, C. (2000). Towards a theoretical understanding, İçinde, C. Lashley ve A. Morrison (Eds.), Search of hospitality (hospitality, leisure and tourism), Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Lindenfeld, L. (2011). Feasts for our eyes: viewing food films through new lenses, İçinde, J.M. Cramer, C. P. Greene & L. M. Walter (Ed.) Food as communication, communication as food, Peter Lang, New York.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Oruç, S. & Teymuroğlu, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi film kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Field Education, 2(2), 92-106.
  • Onaran, A. Ş. (2012). Sinemaya giriş (2. Baskı), Agora Kitaplığı İstanbul.
  • Özdemir, B. & Çalışkan, O. (2014). A review of literature on restaurant menus: specifying the managerial issues. International Journal of Gastronomy and Food Science, 2, 3-13.
  • Öztaş, K. & Uçan, H. (2002). Turizm sektöründe mutfak hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Öztaş, S. (2008). Tarih öğretimi ve filmler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 543-556.
  • Öztürk, S. (2004). Erken cumhuriyet yıllarında sinema konusunda başarısız kalmış iki girişim: çekilemeyen iki propaganda filmi (1939) ve ibret yerleri projesi (1923). Selçuk İletişim, 3(3), 77-82.
  • Öztürk, S. (2022). Erken cumhuriyet döneminde sinema, seyir, siyaset, Kırmızı Yayınları, İstanbul.
  • Pandey, K.A. (2023). The consequential role of movie and media in education. International Journal for Multidisciplinary Research, 5(1), 1-4.
  • Pırnar, İ. (2015). Yiyecek içecek işletmeleri yönetimi, Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Ranciere, J. (2009). Özgürleşen seyirci (Çev. Esat Burak Şaman), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Rızaoğlu, B. ve Hançer, M. (2013). Menü ve yönetim (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Sökmen, A. (2011). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi ve işletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Taylor, J. J., & Brown, D. M. (2007). Menu analysis: a review of techniques and approaches. Hospitality Review, 25(2), 74-82.
  • Tekerek, M. (2020). Bir propaganda aracı olarak Türkiye’de sinema: Atatürk dönemi. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, 37, 181-204.
  • Türksoy, A. (2015). Yiyecek ve içecek hizmetleri yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uçkan Çakır, M., Şengül, S., & Parmaksızoğlu, E. (2020). Sinema perdesinde gastronomi görüntüsü: yemeğin sosyolojik yansımaları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3173-3191.
  • Uçkan Çakır, M., Okat, Ç., & Koç, P. (2022). Sinemada sosyal sınıf olgusunun yemek üzerinden aktarımı: snowpiercer filminin göstergebilimsel analizi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(2), 710-723.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 21-36.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Akıncı Yüksel, A. (2016). Gastronomiyi konu alan filmler, İçinde, O.N. Özdoğan, (Ed.), Yiyecek içecek endüstrisinde trendler – I: kavramlar, yaklaşımlar, başarı hikâyeleri (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, M. (2019). Nazi dönemi Alman propaganda sinemasında bir örnek: iradenin zaferi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı, İstanbul.
  • Yorulmaz, B. (2010). Sinema ve din eğitimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Bölümü, İlahiyat Ana Bilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Yüksel, N. A. (2018). Beyazperdede gastronomi: sinema, İçinde, H. Yılmaz (Ed.), Gastronomi ve medya, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Zencir, E. (2017). Restoran yönetimi: kavramlar ve süreçler, M. Akoğlan Kozak (Ed.), Detay Yayıncılık, Ankara. Zimmerman, S. (2009). Food in films: a star is born. Gastronomica, 9(2), 25-34.

Gastronomi eğitimi için sinema: Boiling Point (2021) örneği

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 218 - 229, 31.12.2024
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1413672

Öz

Son yıllarda gastronomi olgusu çeşitli unsurlar üzerinden sinema filmlerinde sıklıkla yer almaktadır ve bu filmleri araştırma konusu edinen akademik çalışmaların sayısında belirgin bir artış gözlemlenmektedir. Bu çalışmaların teorik katkılarıyla birlikte gastronomi eğitiminde pratik uygulamaların nasıl olabileceği konusunda yeni sorular gündeme gelmektedir. Bu bağlamda bu araştırma restoran ve mutfak yönetimine dair pek çok olguyu ekrana taşıdığı gerekçesiyle amaçlı örneklem olarak seçtiği Boiling Point (2021) isimli filmde yer alan olguları analiz etmeyi amaçlamaktadır. Nitel yöntemin benimsendiği bu araştırmada verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak Boiling Point gerçek bir restoran ve mutfak atmosferine uygun bir şekilde “işe geç kalma”, “iş yerinde alkol ve uyuşturucu kullanımı”, “iş güvenliği”, “gıda güvenliği” ve “müşteri memnuniyeti” gibi restoran yöneticisi veya mutfak şefini ilgilendiren pek çok olguyu ekrana taşınmaktadır. Özellikle henüz iş deneyimi bulunmayan kalabalık öğrenci gruplarının gerçek bir restoran veya mutfakta bu olguları deneyimlemesinin zorluğu düşünülecek olursa sinema filmlerinin gastronomi eğitimi için önemi ortaya çıkmaktadır. Filmin akıcı dilinin ortaya çıkmasında “plan sekans” çekim tekniği ve “bakış açısı” olarak adlandırılan kamera tekniklerinin izleyiciyi gösterilen mekân içerisinde bir gözlemciye dönüştürmesi de dikkat çekici ayrıntılardandır.

Etik Beyan

Bu çalışma kapsamında herhangi bir anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney ya da başka görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplamadığımı, insan ve hayvanlar üzerinde deney vb. yapmadığımı, kişisel verilerin korunması kanununu ihlal etmediğimi ve dolayısıyla bu çalışmanın etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalardan olduğunu sorumlu yazar olarak beyan ederim.

Kaynakça

  • Adadağ, Ö. (2012). Ulusu eğitmek: iki dünya savaşı arası dönemde eğitici sinema. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 17, 29-61.
  • Aktaş, A. & Özdemir, B. (2012). Otel işletmelerinde mutfak yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Altun, S.U. (2010). Hitler Almanya’sında sanat ve propaganda. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(5), 23-39.
  • Arslan, Ö. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde belgesel filmlerin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı, İzmir.
  • Baker, U. (2023, Ağustos). Nazi sinemasının sinegözü. Körotonomedya. https://www.korotonomedya.net/kor/index.php%EF%B9%96id=21,244,0,0,1,0.html, Erişim tarihi: 09.08.2024.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bektaş-Öztaşkın, Ö. (2013). Sosyal Bilgiler Derslerinde Belgesel Film Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilinçli Farkındalık Düzeylerine Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 147-162.
  • Birkök, M.C. (2008). Bir toplumsallaştırma aracı olarak eğitimde alternatif medya kullanımı: sinema filmleri. Journal of Human Sciences, 5(2), 1-12.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim felsefesine giriş, Siyasal Kitabevi, İstanbul.
  • Cevizci, A. (2009). Felsefe tarihi: Thales’ten Baudrillard’a. Say Yayınları, İstanbul.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çinay, H. H. & Sezerel, H. (2020). Ferzan Özpetek filmlerinde gösterge olarak yemek: mine vaganti/serseri mayınlar üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 111-136.
  • Çinay, H.H. ve Sezerel, H. (2021). Fatih Akın filmlerinde yemek ve sofranın temsili. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9 (4), 2670-2690.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Bilig, 42, 77-93.
  • Genç, R. (2009). Uluslararası otel ve restoran yönetiminde insan, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Güçhan, G. (1993). Sinema-toplum ilişkileri. Kurgu, 12, 51-71.
  • Hari, J. (2023). Çalınan dikkat: neden odaklanamıyoruz? (7. Basım) (Çev. Barış Engin Aksoy), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Internet Movie Databade (IMDB), (2024, Şubat). Boiling Point. https://www.imdb.com/title/tt11127680, Erişim tarihi: 08.02.2024.
  • Islakoğlu, Ü. G. (2022). Marslı ve bir hayatta kalma aracı olarak patates. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), 2030-2046.
  • Islakoğlu, Ü. G. (2023). Endüstriyel mutfakta çalışma olgusunun The Bear dizisinde temsili üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 372-394.
  • Kanık, İ. (2012). Seyirlik yemek: moderniteden postmoderniteye yemeğin sinematografisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı, İstanbul.
  • Karamustafa, K. (2018). Yiyecek ve içecek yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kebaya, C. & Mokaya, G. K. (2023). Using film as an active instructional tool in teaching and learning in Kenyan secondary schools, İçinde, J. Keengwe ve J. W. Gikandi (Ed.), Competence-based curriculum and e-learning in higher education, ‎IGI Global, Pennsylvania.
  • Koç, N. (2015). Yiyecek-içecek yönetiminde performans analizi, sayısal ve istatistiksel yöntemler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Koçak, N. (2012). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lashley, C. (2000). Towards a theoretical understanding, İçinde, C. Lashley ve A. Morrison (Eds.), Search of hospitality (hospitality, leisure and tourism), Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Lindenfeld, L. (2011). Feasts for our eyes: viewing food films through new lenses, İçinde, J.M. Cramer, C. P. Greene & L. M. Walter (Ed.) Food as communication, communication as food, Peter Lang, New York.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Oruç, S. & Teymuroğlu, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi film kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Field Education, 2(2), 92-106.
  • Onaran, A. Ş. (2012). Sinemaya giriş (2. Baskı), Agora Kitaplığı İstanbul.
  • Özdemir, B. & Çalışkan, O. (2014). A review of literature on restaurant menus: specifying the managerial issues. International Journal of Gastronomy and Food Science, 2, 3-13.
  • Öztaş, K. & Uçan, H. (2002). Turizm sektöründe mutfak hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Öztaş, S. (2008). Tarih öğretimi ve filmler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 543-556.
  • Öztürk, S. (2004). Erken cumhuriyet yıllarında sinema konusunda başarısız kalmış iki girişim: çekilemeyen iki propaganda filmi (1939) ve ibret yerleri projesi (1923). Selçuk İletişim, 3(3), 77-82.
  • Öztürk, S. (2022). Erken cumhuriyet döneminde sinema, seyir, siyaset, Kırmızı Yayınları, İstanbul.
  • Pandey, K.A. (2023). The consequential role of movie and media in education. International Journal for Multidisciplinary Research, 5(1), 1-4.
  • Pırnar, İ. (2015). Yiyecek içecek işletmeleri yönetimi, Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Ranciere, J. (2009). Özgürleşen seyirci (Çev. Esat Burak Şaman), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Rızaoğlu, B. ve Hançer, M. (2013). Menü ve yönetim (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Sökmen, A. (2011). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi ve işletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Taylor, J. J., & Brown, D. M. (2007). Menu analysis: a review of techniques and approaches. Hospitality Review, 25(2), 74-82.
  • Tekerek, M. (2020). Bir propaganda aracı olarak Türkiye’de sinema: Atatürk dönemi. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, 37, 181-204.
  • Türksoy, A. (2015). Yiyecek ve içecek hizmetleri yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uçkan Çakır, M., Şengül, S., & Parmaksızoğlu, E. (2020). Sinema perdesinde gastronomi görüntüsü: yemeğin sosyolojik yansımaları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3173-3191.
  • Uçkan Çakır, M., Okat, Ç., & Koç, P. (2022). Sinemada sosyal sınıf olgusunun yemek üzerinden aktarımı: snowpiercer filminin göstergebilimsel analizi. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(2), 710-723.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 21-36.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Akıncı Yüksel, A. (2016). Gastronomiyi konu alan filmler, İçinde, O.N. Özdoğan, (Ed.), Yiyecek içecek endüstrisinde trendler – I: kavramlar, yaklaşımlar, başarı hikâyeleri (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, M. (2019). Nazi dönemi Alman propaganda sinemasında bir örnek: iradenin zaferi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı, İstanbul.
  • Yorulmaz, B. (2010). Sinema ve din eğitimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Bölümü, İlahiyat Ana Bilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Yüksel, N. A. (2018). Beyazperdede gastronomi: sinema, İçinde, H. Yılmaz (Ed.), Gastronomi ve medya, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Zencir, E. (2017). Restoran yönetimi: kavramlar ve süreçler, M. Akoğlan Kozak (Ed.), Detay Yayıncılık, Ankara. Zimmerman, S. (2009). Food in films: a star is born. Gastronomica, 9(2), 25-34.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ünal Gönen Islakoğlu 0000-0001-9979-2172

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2024
Kabul Tarihi 12 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Islakoğlu, Ü. G. (2024). Gastronomi eğitimi için sinema: Boiling Point (2021) örneği. Tourism and Recreation, 6(2), 218-229. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1413672