Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin rekreasyonel faaliyetlerin faydalarına ilişkin algıları ile bu tür faaliyetlere katılım sıklıkları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veri toplama tekniği olarak anket tercih edilmiştir. Çalışmaya Harran Üniversitesi Osmanbey Kampüsü'nde öğrenim gören toplam 683 lisans öğrencisi katılmıştır. Çalışma, katılımcıların cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri fakülte, sınıf düzeyi, ağırlıklı not ortalamaları, aylık gelir düzeyleri, geldikleri bölge, ikamet ettikleri yerdeki çevreleri ve öğrenim sürecince kaldıkları yere göre faaliyetlere katılım sıklıklarında önemli farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma ayrıca, katılımcıların rekreasyon faaliyetlerinden algıladıkları faydalarda yaş, yüksekokul veya fakülte, sınıf düzeyi, aylık gelir, memleket ve ikamet yerine göre anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Ek olarak, rekreasyon faaliyetlerine katılım sıklığı ile bu faaliyetlerden algılanan faydaların tüm alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, bu bulgular demografik özellikler, katılım ve rekreasyonel faaliyetlerin faydaları arasındaki ilişkiye dair mevcut literatüre katkıda bulunmaktadır. Çalışma, faaliyetlerin ve tesislerin öğrencilerin tercih ve ihtiyaçlarına göre planlanması için önemli çıkarımlar sunmaktadır.
Rekreasyon Aktiviteleri Fayda Algısı Aktivite Katılım Sıklığı Üniversite Öğrencileri
This study aims to investigate the relationship between university students' perceptions of the benefits of recreational activities and their frequency of participation in such activities. This study employed a quantitative research method, with a preference for using a questionnaire as the data collection technique. A total of 683 undergraduate students at Harran University Osmanbey Campus participated in the study. The study revealed substantial differences in the frequency of participants' engagement in activities based on participants' gender, age, faculty, grade level, weighted grade point averages, monthly income, hometown region, permanent residence environment and place of residence. The study also revealed important discrepancies in the perceived benefits of recreational activities among participants stratified by age, institution of higher education or faculty, grade level, monthly income, hometown, and place of residence. Additionally, the study found a significant positive relationship between the frequency of participation in recreational activities and all sub-dimensions of the perceived benefits of such activities. Consequently, these findings contribute to existing literature on the relationship among demographic characteristics, participation, and recreational activity benefits. The study offers important implications for planning activities and facilities according to students' preferences and needs.
Recreation Activities Benefit Perception Frequency of Activity Participation University Students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rekreasyon Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.