Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Undergraduate medical education in Turkey 2010

Yıl 2011, , 331 - 336, 01.12.2011
https://doi.org/10.4274/tpa.553

Öz

Aim: The aim of the study was to determine the status of undergraduate medical education in Turkey through the answers given by the deans of medical faculties to the research questionnaire on Undergraduate Medical Education conducted by Turkish Medical Association Material and Method: This was a descriptive study The questionnaires have been sent out to 65 medical faculties which were informed to enroll students Results: The number of the medical faculties in Turkey reaches to 74 including nine new faculties that will open in 2010 Fifty eight of the medical faculties nbsp; belonged to state owned universities and 16 of them belonged to privately owned foundations The total number of the medical students in Turkey was 38 536 in 2009 2010 academic year Average number of students per faculty member was 22 6 in basic sciences; 4 5 in clinical sciences and 3 5 in total The percentage of professors and associate professors with five years of experience who work full time in medical faculties was 78 3 Eighteen 32 1 of 56 medical faculties adopted teacher centered instructional model four 7 1 of them used student centered model and 34 60 7 of them used a combination of both approaches System based integrated curriculum was implemented in 47 83 9 of the medical faculties; five 8 9 of them implemented discipline based traditional and three 5 3 faculties implemented problem based curriculum One 1 7 faculty rsquo;s curriculum was based on a combination of integrated and traditional curriculum types Conclusions: Increasing of the number of medical faculties is remarkable in the last two years Turk Arch Ped 2011; 46: 331 6

Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010

Yıl 2011, , 331 - 336, 01.12.2011
https://doi.org/10.4274/tpa.553

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı tıp fakültesi dekanlarının Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Araştırması Anket Formu rsquo;na verdikleri yanıtlarla Türkiye 39;deki mezuniyet öncesi tıp eğitimi ile ilgili bir durum saptaması yapmaktır

Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı tipte bir çalışmadır Veri toplama formu öğrenci aldığı belirlenen 65 tıp fakültesine gönderilmiştir

Bulgular: Türkiye rsquo;de yeni açılacak dokuz tıp fakültesi ile birlikte tıp fakültesi sayısı 2010 yılında 74 rsquo;e yükselmektedir Tıp fakültelerinin 58 rsquo;i devlet 16 rsquo;sı vakıf üniversitesi tıp fakültesidir Türkiye 39;de 2009 2010 ders yılında tıp fakültelerinde toplam öğrenci sayısı 38 536 rsquo;dır Temel bilimler öğretim üyeleri için bir öğretim üyesine ortalama 22 6 öğrenci klinik bilimler öğretim üyeleri için ortalama 4 5 öğrenci toplamda ise bir öğretim üyesine 3 5 öğrenci düştüğü görülmektedir Fakültelerde profesörlerin ve beş yılık doçentlerin tam zamanlı çalışma oranı 2010 yılı için 78 3 rsquo;dür Elli altı tıp fakültesinden 34 rsquo;ünde 60 7 karma 18 rsquo;inde 32 1 eğitici merkezli ve dördünde 7 1 öğrenci merkezli eğitim modeli kullanılmaktadır Müfredat incelendiğinde 47 rsquo;sinde 83 9 sistem temelli entegre beşinde 8 9 disiplin temelli klasik ve üçünde 5 3 probleme dayalı müfredat birinde 1 7 ise entegre ve klasik müfredat uygulandığı bildirilmektedir

Çıkarımlar: Son iki yılda tıp fakültesi sayısındaki artış çarpıcıdır Türk Ped Arfl 2011; 46: 331 6

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Orhan Odabaşı Bu kişi benim

İskender Sayek Bu kişi benim

Nural Kiper Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Odabaşı, O., Sayek, İ., & Kiper, N. (2011). Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010. Türk Pediatri Arşivi, 46(4), 331-336. https://doi.org/10.4274/tpa.553
AMA Odabaşı O, Sayek İ, Kiper N. Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010. Türk Pediatri Arşivi. Aralık 2011;46(4):331-336. doi:10.4274/tpa.553
Chicago Odabaşı, Orhan, İskender Sayek, ve Nural Kiper. “Türkiye’de Mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010”. Türk Pediatri Arşivi 46, sy. 4 (Aralık 2011): 331-36. https://doi.org/10.4274/tpa.553.
EndNote Odabaşı O, Sayek İ, Kiper N (01 Aralık 2011) Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010. Türk Pediatri Arşivi 46 4 331–336.
IEEE O. Odabaşı, İ. Sayek, ve N. Kiper, “Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010”, Türk Pediatri Arşivi, c. 46, sy. 4, ss. 331–336, 2011, doi: 10.4274/tpa.553.
ISNAD Odabaşı, Orhan vd. “Türkiye’de Mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010”. Türk Pediatri Arşivi 46/4 (Aralık 2011), 331-336. https://doi.org/10.4274/tpa.553.
JAMA Odabaşı O, Sayek İ, Kiper N. Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010. Türk Pediatri Arşivi. 2011;46:331–336.
MLA Odabaşı, Orhan vd. “Türkiye’de Mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010”. Türk Pediatri Arşivi, c. 46, sy. 4, 2011, ss. 331-6, doi:10.4274/tpa.553.
Vancouver Odabaşı O, Sayek İ, Kiper N. Türkiye’de mezuniyet öncesi tıp eğitimi 2010. Türk Pediatri Arşivi. 2011;46(4):331-6.