BibTex RIS Kaynak Göster

BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 62 - 69, 05.08.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nda badminton dersi alan erkek öğrencilerin patlayıcı güç özelliklerinin incelenmesi, badminton dersi almayan grupla karşılaştırılması ve olası farklılıkların nedenlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla yaşları 19 – 22 arasında değişen 2008–2009 eğitim-öğretim döneminde badminton dersini alan tüm öğrenciler (n=12) ile aynı sınıfta olup, badminton dersi almayan (n=16), toplam 28 erkek öğrencinin bazı biyolojik (yaş, boy, kilo) ve biyomotor özelliklerinin (sürat, dikey sıçrama, adım alma, hamle, durarak uzun atlama) değerleri alınarak elde edilen veriler karşılaştırılmıştır.

AN ANALYSIS OF EXPLOSIVE QUALITIES OF MALE STUDENTS WHO TOOK BADMINTON COURSES

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 62 - 69, 05.08.2016

Öz

The aim of this study is comparative assessment of rapidness of male students who took up Badminton course, with the group who didn’t take up badminton course and the determination of the reasons of possible differences between the two groups at Physical Education and Sport Academy. With that aim, some measurements such as motorik features(velocity, vertical jumping, stepping, attack, static jumping) and some biological features (age, height, kilo) of 28 male students that are in the same class between 19-22 were recorded who took up (n=12) badminton course and who didn’t (n=16) in 2008-2009 academic yearAccording to the measurement results, while there has been statistically, significant differences (p0,05) in terms of the averages of biological age(year), height(cm), kilo(kg), 10 meter(sec.), attack test between the students who voluntarily took the badminton course and who didn’t.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56AD54TY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cüneyt Taşkın Bu kişi benim

İlhan Toksöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşkın, C., & Toksöz, İ. (2016). BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 11(2), 62-69.
AMA Taşkın C, Toksöz İ. BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Univ J Sci. Ağustos 2016;11(2):62-69.
Chicago Taşkın, Cüneyt, ve İlhan Toksöz. “BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 11, sy. 2 (Ağustos 2016): 62-69.
EndNote Taşkın C, Toksöz İ (01 Ağustos 2016) BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 11 2 62–69.
IEEE C. Taşkın ve İ. Toksöz, “BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya Univ J Sci, c. 11, sy. 2, ss. 62–69, 2016.
ISNAD Taşkın, Cüneyt - Toksöz, İlhan. “BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 11/2 (Ağustos 2016), 62-69.
JAMA Taşkın C, Toksöz İ. BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Univ J Sci. 2016;11:62–69.
MLA Taşkın, Cüneyt ve İlhan Toksöz. “BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 62-69.
Vancouver Taşkın C, Toksöz İ. BADMİNTON DERSİ ALAN ERKEK ÖĞRENCİLERİN PATLAYICI GÜÇ ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Univ J Sci. 2016;11(2):62-9.