Bu çalışmanın amacı; iki traktör yöntemi ile alet ve makinelerin çeki kuvveti, patinaj ve yakıt tüketimini belirlemede kullanılacak yöntemlerin kalibrasyonunu yapmaktır. Ayrıca, yöredeki işletmelerin büyüklüğüne bağlı olarak toprak işlemede yoğun olarak kullanılan alet ve makinelerin bazı işletme verilerini (çeki kuvveti, patinaj, ve yakıt tüketimi) saptamak araştırmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Bu araştırınada bölgemizde yaygın olarak kullanılan pulluk, çizel pulluk, kültivatör ve yaylı kültivatör+döner tırmık kombinasyonunun çeki kuvveti, patinaj, ilerleme hızı, yakıt tüketimi değerleri belirlemneye çalışılmıştır. Tarım alet ve makinelerin çeki kuvvetini belirlemede kullanılacak olan bilgisayar destekli ölçme sistemi taşınabilir, üniversal nitelikte olup, traktör üzerine kolaylıkla yerleştirilebilmektedir. Patinaj değerlerinin saptanmasında ise tekerlek üzerine sabit şekilde yerleştirilen manyetik algılayıcıdan gelen sinyaller özel bir ekranda kayıt edilerek gösterilmiştir. Bu düzenek tekerlek üzerine kolay yerleştirilmiş ve arazinin eğiminden etkilenmeden çalışması sağlanmıştır. Çeki kuvveti ve patinaj ölçme sistemlerin her ikiside elde edilen sonuçlar doğrultusunda güvenilir olduğu kanıtlanmıştır.
The aim of this study is to perform of the calibration of methods used to determine draft force, slippage and fuel consumption by means of Two-Tractors Method. Another scope of the study was to obtain some performance data (draft force, slippage, and fuel consumption) of some tools and machinery, which are generalIy come to use in tillage independence of farm size present in the region. In this study, draft force, slip, forwarding speed and fuel consumption measureınents of tillage equipments in the region such as, plough, chisel plough, cultivator, and combination of spring-tine cultivator and harrow with spring teeth were determined. Measuring apparatus aided by computer, to determine the draft force of agricultural tools and machinery, is portable, universal and mountable easily on a tractor. In measuring slippage values and signals coming from magnetic receivers placed fixedly on the wheels were recorded and displayed on a special screen. It works properly without being affected by the field slope. Both draft force and slippage apparatus proved to be reliable on ıneasurements obtained.
Diğer ID | JA55MP73HM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 4 Sayı: 2 |