Çalışma, öğrencilerin turizme yönelik
bakış açılarının ve algılarının tespit edilmesini amaçlayan nitel veri toplama
ve değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı keşfetmeye yönelik bir araştırmayı
içermektedir. Yapılan araştırmada, Trakya Üniversitesi’nde Bahar döneminde
seçmeli Turizm Ekonomisi dersi alan İktisat Bölümü öğrencilerinin turizme yönelik algılarının tespiti ve algıların cinsiyete, mezun
olunan lise türüne ve turizm sektörü ile bir bağa sahip olma durumuna göre
anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucu Faktör Analizi ile dört
alt boyut(faktör) belirlenmiştir. Elde edilen bulgular; öğrencilerinin turizme yönelik algılarının olumlu
olduğunu ve algılamalarının mezun olunan lise ve turizm ile ilgili bağları olma
değişkenine göre farklılık gösterdiğini vurgulamaktadır. Turizm algılarını oluşturan alt boyutlarda cinsiyetler arası farklılık
bulunmamıştır. Araştırma
sonuçları Turizm Ekonomisi dersi eğitimleri sonucu öğrencilerin bilgi
birikimlerine ve turizm konusundaki duyarlılıklarına anlamlı düzeyde etki
ettiğini göstermektedir. Elde edilen en
önemli katkının; turizm sektörünün ekonomik etkisinin yüksek düzeyde kavranması, ekonomik büyüme
ve kalkınma için gerekliliğinin anlaşılmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.