Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF 4TH GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS OPINIONS RELATED TO TRAFFIC SAFETY

Yıl 2022, , 387 - 408, 06.06.2022
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1059057

Öz

The aim of this study is to examine the opinions of primary school 4th grade students on the subject of Traffic Safety. In the study, independent word association test and drawing and writing technique were used to reveal the cognitive structures of the students towards the concept of traffic. Qualitative research model and case study design were used in the research, and the study group consisted of 250 (112 boys and 138 girls), 4th grade students studying in 10 different primary schools affiliated to the Directorate of National Education in Yenimahalle district of Ankara province.In order to create the test, the word traffic was chosen as a key concept. As a result of the test, the reliability coefficient was determined as %90.36 in the independent word association test and %90.58 in the drawing and writing method, and a frequency table was created based on the data obtained. According to the results of the study, the students associated the concept of traffic with various words both in the independent word association test and in the drawing and writing technique. When the words produced were examined, the words collected in the categories of road, human, stimulant were the common answer. This shows that students follow current events related to traffic. In addition, as a result of this study, it was seen that the students associated the words traffic and safety with each other. This shows that students have gained an important awareness about the concept of traffic. As a result, it can be said that the independent word association test and the drawing and writing technique are techniques that can be easily used to understand students' knowledge levels, thoughts, relationships between concepts and misconceptions.

Kaynakça

  • Ekici, G. (2016). Öğretmen Adaylarının "Bilgisayar" Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Gaziantep ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi, 15(3),755-781. Payam, M. (2012). İlk ve ortaöğretim okullarında trafik eğitimindeki temel sorunlar: Siirt ili örneği. Doktora Tezi, Polis Akademisi Başkanlığı Güvenlik Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, , 387 - 408, 06.06.2022
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1059057

Öz

Bu araştırmanın amacı; İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin Trafik Güvenliği konusuna ilişkin görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmada öğrencilerin trafik kavramına yönelik bilişsel yapılarını ortaya koymak için bağımsız kelime ilişkilendirme testi ile çizme yazma tekniği kullanılmıştır.Araştırmada nitel araştırma modeli kapsamında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 10 farklı ilkokulda öğrenim gören toplam 250 (112 erkek ve 138 kız), 4.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Testi oluşturmak amacıyla trafik kelimesi anahtar kavram olarak seçilmiştir. Test sonucunda güvenirlik katsayısı bağımsız kelime ilişkilendirme testinde %90,36, çizme yazma tekniğinde %90,58 olarak tespit edilmiş ve elde edilen verilerden hareketle bir frekans tablosu oluşturulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre; öğrenciler hem bağımsız kelime ilişkilendirme testinde hem de çizme yazma tekniğinde trafik kavramını çeşitli kelimelerle ilişkilendirmişlerdir. Üretilen kelimeler incelendiğinde genellikle yol, insan, uyarıcı kategorisinde toplanan kelimeler ortak cevap olmuştur. Bu da öğrencilerin trafikle ilgili güncel olayları takip ettiğini göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin yapılan bu çalışma sonucunda trafik ve güvenlik kelimelerini birbiri ile ilişkilendirdiği görülmüştür. Belirlenen bu sonuç öğrencilerin trafik kavramına yönelik önemli bir bilinç elde ettiklerini göstermektedir. Sonuç olarak, bağımsız kelime ilişkilendirme testinin ve çizme yazma tekniğinin öğrencilerin konu hakkındaki bilgi düzeylerini, düşüncelerini, kavramlar arasında kurdukları ilişkileri ve kavram yanılgılarını anlamakta rahatlıkla kullanılabilecek bir teknik olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Ekici, G. (2016). Öğretmen Adaylarının "Bilgisayar" Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Gaziantep ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi, 15(3),755-781. Payam, M. (2012). İlk ve ortaöğretim okullarında trafik eğitimindeki temel sorunlar: Siirt ili örneği. Doktora Tezi, Polis Akademisi Başkanlığı Güvenlik Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ceyhun Sarı 0000-0003-1336-8042

Gulay Ekici 0000-0003-2418-1929

Yayımlanma Tarihi 6 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Sarı, C., & Ekici, G. (2022). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 387-408. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1059057
AMA Sarı C, Ekici G. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2022;24(1):387-408. doi:10.26468/trakyasobed.1059057
Chicago Sarı, Ceyhun, ve Gulay Ekici. “İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24, sy. 1 (Haziran 2022): 387-408. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1059057.
EndNote Sarı C, Ekici G (01 Haziran 2022) İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24 1 387–408.
IEEE C. Sarı ve G. Ekici, “İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 24, sy. 1, ss. 387–408, 2022, doi: 10.26468/trakyasobed.1059057.
ISNAD Sarı, Ceyhun - Ekici, Gulay. “İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24/1 (Haziran 2022), 387-408. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1059057.
JAMA Sarı C, Ekici G. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2022;24:387–408.
MLA Sarı, Ceyhun ve Gulay Ekici. “İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 1, 2022, ss. 387-08, doi:10.26468/trakyasobed.1059057.
Vancouver Sarı C, Ekici G. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TRAFİK GÜVENLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2022;24(1):387-408.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.