BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 23 - 46, 01.06.2016

Öz

Çok kültürlü eğitim, birbirinden farklı kültürler barındıran dünyada öğrencileri ortak amaçlar için yaşamaya, öğrenmeye ve birlikte çalışmaya hazırlayan disiplinler arası bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Çok kültürlülüğün eğitim ve öğretim alanında yansıtılabileceği en uygun ders Sosyal Bilgiler dersidir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, geçmişten günümüze dek uygulanmış olan Sosyal Bilgiler öğretim programlarında çok kültürlü eğitime ne kadar ve ne şekilde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda (1961, 1962, 1968, 1988, 1993, 1998, 2005) yıllarına ait Sosyal Bilgiler öğretim programlarından doküman analizi yöntemiyle toplanmış olan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Sosyal Bilgiler öğretim programlarının genel amaçları ve kazanımları incelendiğinde, çok kültürlü eğitime ilişkin ifadelere, yenilenen her programda bir önceki programa göre daha fazla yer verildiği görülmüştür

THE PLACE OF THE MULTI - CULTURAL EDUCATION IN THE SOCIAL STUDIES PROGRAMS

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 23 - 46, 01.06.2016

Öz

The multi-cultural education is defined as an interdisciplinary process that enables students to live, learn and to work together for common purposes in the multi-cultural World. The most suitable course to incorporate multiculturalism into the education and teaching field is the social studies course. The aim of this research is to reveal how much and how the multi-cultural education has been studied in the social studies teaching programs that has been applied from past to present. In order to realize this aim, the data was collected from the social studies programs belonging to those which were applied in 1961, 1962, 1968, 1988, 1993, 1998 and 2005 years by the document analysis and then that data was exposed to the content analysis. When the general aims and gains of the social studies teaching programs were analysed, it was found out that the expressions related to the multi-cultural education have been mentioned more and more frequently in every program than the previous one

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52VB79UR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Akhan Bu kişi benim

Ali Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akhan, O., & Yalçın, A. (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 23-46.
AMA Akhan O, Yalçın A. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2016;18(2):23-46.
Chicago Akhan, Osman, ve Ali Yalçın. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, sy. 2 (Haziran 2016): 23-46.
EndNote Akhan O, Yalçın A (01 Haziran 2016) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 2 23–46.
IEEE O. Akhan ve A. Yalçın, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 18, sy. 2, ss. 23–46, 2016.
ISNAD Akhan, Osman - Yalçın, Ali. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/2 (Haziran 2016), 23-46.
JAMA Akhan O, Yalçın A. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18:23–46.
MLA Akhan, Osman ve Ali Yalçın. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 18, sy. 2, 2016, ss. 23-46.
Vancouver Akhan O, Yalçın A. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİMİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18(2):23-46.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.