BibTex RIS Kaynak Göster

THE USABILITY OF MEMOIRS IN EDUCATIONAL PROCESS ACCORDING TO HISTORY TEACHERS

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 255 - 270, 01.03.2015

Öz

This study is conducted in order to investigate the history teachers’ viewpoints related to the usability of memoirs as instructional tools in history lessons. In the study, which is conducted using descriptive analysis approach, typical state/durum sampling method, which is among purposeful sampling methods of qualitative research, is preferred. An open-ended question form prepared by the researchers is used as the data collection tool in the study. The data is analyzed, in accordance with the descriptive analysis approach, following these steps; (1) Creating a framework for descriptive analysis, (2) Processing the data according to the thematic framework, (3) Defining the findings (4) Interpreting the findings. As a result of the analyses, history teachers’ points of view on the usability of memoirs in educational process are interpreted under the themes “Having Knowledge”, “Positive and Negative Aspects”, “Usability in Accordance with Lessons” and “Available Dimensions”. Finally, history teachers’ points of view on the usability of memoirs in educational process are compared with related studies in literature and several suggestions are made on the issue

TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 255 - 270, 01.03.2015

Öz

Bu araştırma, tarih derslerinde hatıratların eğitimsel bir araç olarak kullanılma durumları ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada çalışma grubu belirlenirken nitel araştırmanın amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuş açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler; betimsel analiz yaklaşımına uygun bir şekilde; (1) Betimsel analiz için bir çerçeve oluşturma, (2) Tematik çerçeveye göre verilerin işlenmesi, (3) Bulguların tanımlanması ve (4) Bulguların yorumlanması aşamaları takip edilerek analiz edilmiştir. Analizler sonucunda tarih öğretmenlerinin hatıratların kullanılabilirliği ile ilgili görüşleri “Bilgi Sahibi Olma Durumları”, “Olumlu ve Olumsuz Yönler”, “Derslere Göre Kullanılabilirlik Durumları” ve “Hangi Boyutlarda Kullanılabileceği” temaları altında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda hatıratların eğitim-öğretim sürecinde kullanılmalarına ilişkin çeşitli öneriler sunulmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96MP97JV
Bölüm Makale
Yazarlar

Cengiz Dönmez Bu kişi benim

Kubilay Yazıcı Bu kişi benim

Salih Uslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dönmez, C., Yazıcı, K., & Uslu, S. (2015). TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 255-270.
AMA Dönmez C, Yazıcı K, Uslu S. TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2015;17(1):255-270.
Chicago Dönmez, Cengiz, Kubilay Yazıcı, ve Salih Uslu. “TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, sy. 1 (Mart 2015): 255-70.
EndNote Dönmez C, Yazıcı K, Uslu S (01 Mart 2015) TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1 255–270.
IEEE C. Dönmez, K. Yazıcı, ve S. Uslu, “TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI”, Trakya University Journal of Social Science, c. 17, sy. 1, ss. 255–270, 2015.
ISNAD Dönmez, Cengiz vd. “TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (Mart 2015), 255-270.
JAMA Dönmez C, Yazıcı K, Uslu S. TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17:255–270.
MLA Dönmez, Cengiz vd. “TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 1, 2015, ss. 255-70.
Vancouver Dönmez C, Yazıcı K, Uslu S. TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17(1):255-70.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.