BibTex RIS Kaynak Göster

ANSICHTEN ZUR BERUFLICHEN ZUFRIEDENHEIT DER ABSOLVENTEN DER TRAKYA UNIVERSİTÄT DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 128 - 146, 01.03.2010

Öz

Durch Absolventenbefragungen können Evaluationen für Abteilungen
zur Lehrerausbildung durchgeführt werden. In dieser Studie wurden
Absolventen der berufsbezogenen Deutschlehrerausbildung der Universität
Trakya auch zugunsten des Bologna-Prozesses befragt. Ziel ist es, je nach
der beruflichen Tätigkeit die berufliche Zufriedenheit der Absolventen
festzulegen. In dieser Studie wurde von einer Literatursichtung und von
einer digitalisierten Umfrage profitiert. Die Mehrheit der befragten
Absolventen äußerten sich über ihre qualifizierten Kompetenzen und zu
ihrem starken Bedürfnis als Deutschlehrer arbeiten zu können. Es konnte
festgestellt werden, dass von befragten Absolventen 82 % berufstätig und 18
% arbeitslos sind. Des Weiteren hat sich herausgestellt, dass von den
arbeitenden Absolventen nur ein Anteil von 37 % berufliche Zufriedenheit
hat.

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 128 - 146, 01.03.2010

Öz

Öğretmen yetiştiren kurumların kendilerini değerlendirmelerinin bir boyutu da mezunlarını izleme çalışmalarıdır. Bu çalışmada Bologna süreci ölçüt alınarak meslek odaklı eğitim veren Trakya Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana bilim dalı mezunları izlenmiştir. Çalışmanın amacı, mezunların istihdam şekline göre görev aldıkları mesleklere yönelik görüşlerini betimlemektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, verilere elektronik anket uygulamasıyla ulaşılmıştır. Ulaşılan mezunların büyük bir bölümü alanları ile ilgili nitelikli bir eğitim aldıklarını ve mezun oldukları alanla ilgili olarak istihdam edilmek istediklerini belirtmişlerdir. Yapılan değerlendirmede mezunların % 82’sinin istihdam edildiği, %18’inin istihdam edilmediği tespit edilmiştir. Çalışan mezunların ise sadece % 37’sinin iş doyumu elde ettiği saptanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79TG38ZY
Bölüm Makale
Yazarlar

Handan Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köksal, H. (2010). TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 128-146.
AMA Köksal H. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2010;12(1):128-146.
Chicago Köksal, Handan. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2010): 128-46.
EndNote Köksal H (01 Mart 2010) TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 128–146.
IEEE H. Köksal, “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 12, sy. 1, ss. 128–146, 2010.
ISNAD Köksal, Handan. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2010), 128-146.
JAMA Köksal H. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12:128–146.
MLA Köksal, Handan. “TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2010, ss. 128-46.
Vancouver Köksal H. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ MEZUNLARININ MESLEKLERİNE VE İŞ DOYUMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12(1):128-46.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.