BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF FINANCIAL STRUCTURE OF PROVINCIAL ADMINISTRATION IN THE CONTEXT OF INTERGOVERNMENTAL INCOME DISTRIBUTION

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 263 - 284, 01.03.2010

Öz

Provincial administrations as being a type of local authority in Turkey possess important duties in producing public goods and services (both for pure and in-pure public goods and services). These administrations have always been a fundamental discussion subject, especially on the question of their financial autonomy, since their foundation in 1913. Legal arrangements made in 2005 had some modifications on institutional structure of provincial administrations; however these arrangements haven’t had any impact on income growth. Dependence of provincial administrations to central government therefore continues. Present study examines income distribution of provincial administrations in the framework of intergovernmental financial relations. The study argues provincial administrations’ in Turkey and Edirne Provincial

İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 263 - 284, 01.03.2010

Öz

Türkiye’de kamusal mal ve hizmetlerin (tam ve yarı kamusal mal/hizmet) üretiminde yerel yönetim birimlerinden olan il özel idarelerinin önemli görevleri bulunmaktadır. 1913 tarihli il özel idareleri kurulduğundan bu yana, mali özerklileri başta olmak üzere varlıkları hep tartışma konusu olmuştur. 2005 tarihinde yapılan yasal düzenleme, il özel idaresinin kurumsal yapısında bir takım değişiklikler getirmekle birlikte, akçal yönden bir gelir artışı sağlamamıştır. Dolayısıyla il özel idarelerinin merkezi idareye akçal bağımlılığı devam etmektedir. Bu çalışmada yönetimler arası mali ilişkiler çerçevesinde gelir bölüşümüne il özel idareleri bağlamında değinilecek, diğer bir deyişle, ülkemizdeki tüm il özel idarelerinin yanı sıra Edirne İl Özel İdaresi’nin mali özerkliği ve bu bağlamda bütçe gelirlerinin içerisinde yer alan vergi gelirleri (öz gelirleri), merkezi yönetimden yapılan transferler ve yardımlar tartışılacaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74HG47NF
Bölüm Makale
Yazarlar

Mahmut Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güler, M. (2010). İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 263-284.
AMA Güler M. İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2010;12(1):263-284.
Chicago Güler, Mahmut. “İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ ‘YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ’ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2010): 263-84.
EndNote Güler M (01 Mart 2010) İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 263–284.
IEEE M. Güler, “İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ ‘YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ’ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 263–284, 2010.
ISNAD Güler, Mahmut. “İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ ‘YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ’ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2010), 263-284.
JAMA Güler M. İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;12:263–284.
MLA Güler, Mahmut. “İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ ‘YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ’ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2010, ss. 263-84.
Vancouver Güler M. İL ÖZEL İDARESİNİN GELİR YAPISININ “YÖNETİMLERARASI GELİR BÖLÜŞÜMÜ” AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;12(1):263-84.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.