BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 51 - 68, 01.03.2009

Öz

Eğitim alanında öğrencilere bilgi edindirme süreci ile ilgili çalışmalar her zaman değişme ve gelişme göstermektedir. Ancak insanların okuduğunu anlaması ve yorumlayabilmesi eğitim sürecinde her zaman istenilen ve tercih edilen bir süreçtir. Bu çalışmada yorumlama yöntemi olarak adlandırılan hermeneutik ile tarih biliminde ve eğitiminde hermeneutiğin yeri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak; tarih dersinde hermeneutik biliminin kullanılarak metinlerin ve belgelerin yorumlanabileceği görülmektedir. Öğretmenin, öğrencilerin ne anladığını öğrenip, işlenilen konuyu yorumlatması tavsiye edilmektedir. Tarih öğretmeni, öğrencilerinin yorum yapmasına ve konu ile ilgili kendi anlamasını gerçekleştirmesine fırsat vermelidir

HERMENEUTIC APPROACH IN HISTORY EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 51 - 68, 01.03.2009

Öz

The studies with the process of informing the students in education area has always been changing and developing. However, people’s comprehending what they read and commenting on the subject are always intended and preferred processes in education area. In this study, hermeneutic, referred as a interpreting method, and the importance of hermeneutic in history science and education are emphasized. As a conclusion, scripts and documents can be interpreted by using hermeneutic science in history lessons. History lesson teacher should give the students opportunities to interpret, and comprehend the subject himself. It is advised that the teacher should find out what the students have learned and make them interpret the subject

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93SH34CP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulusoy, K. (2009). TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 51-68.
AMA Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2009;11(1):51-68.
Chicago Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2009): 51-68.
EndNote Ulusoy K (01 Mart 2009) TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 51–68.
IEEE K. Ulusoy, “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”, Trakya University Journal of Social Science, c. 11, sy. 1, ss. 51–68, 2009.
ISNAD Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (Mart 2009), 51-68.
JAMA Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11:51–68.
MLA Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, 2009, ss. 51-68.
Vancouver Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11(1):51-68.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.