BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 183 - 205, 01.06.2007

Öz

In this research, Uludağ University, Educational Faculty, Fine Arts Education Department, Music Education Main Science Branch 4. year students’ opinions on artistic and academic activities of Bursa Region Civil Symphony Orchestra are evaluated. Creation and sampling of the research are the total 42 students who are educating in the mentioned department in 2006-2007 educational year. Questionnaire technique is used as data collection technique and depictive method has been carried out. Data gained by the questionnaire are evaluated by SPSS 13.0 version statistic program; gained results are explained as text and interpreted. 25 results are gained and 12 proposals are advanced from the findings. As to give one samples of results and proposals: it is proposed that, besides the mission of execution of classical music, it is required for the artists of Bursa Region Civil Symphony Orchestra that they should take place as educators under the university umbrella for contributing the professional growth of Music Education Department students and for strengthening the link between each association in accordance with the result that “81% of the Music Education Main Science Branch 4. class students claimed for the artists of Bursa Region Civil Symphony Orchestra to give stipendiary lessons”

Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 183 - 205, 01.06.2007

Öz

Bu araştırmada Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 4. yıl öğrencilerinin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın sanatsal ve akademik etkinliklerine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın evreni ve örneklemi söz konusu anabilim dalında 2006-2007 eğitim-öğretim yılı itibariyle öğrenim gören toplam 42 öğrencidir. Veri toplama tekniği olarak anket tekniği uygulanmış ve betimsel yöntem uygulanmıştır. Anket uygulamasıyla elde edilen veriler SPSS 13.0 sürümlü istatistik programıyla değerlendirilmiş, ortaya çıkan bulgular düzyazı olarak açıklanmış ve yorumlanmıştır. Bulgulardan 25 sonuç elde edilmiş ve 12 öneri yapılmıştır. Sonuç ve önerilerden birer örnek verildiğinde: “Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerinin %81’i Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası sanatçılarının Müzik Eğitim Anabilim Dalı’nda ücretli ders vermelerini istemektedir” sonucuna bağlı olarak Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası sanatçılarının Müzik Eğitimi Bölümünde öğrencilerin mesleki gelişimlerine katkı sağlaması ve her iki kurum arasındaki bağı güçlendirmesi bakımından klasik müzik icra misyonlarının yanında Üniversite çatısı altında eğitimci olarak da yer almalarının gereği yönünde öneride bulunulmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35RG58PY
Bölüm Makale
Yazarlar

Bertugan Albayrak Bu kişi benim

Atilla Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Albayrak, B., & Sağlam, A. (2007). Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 183-205.
AMA Albayrak B, Sağlam A. Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2007;9(2):183-205.
Chicago Albayrak, Bertugan, ve Atilla Sağlam. “Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 2 (Haziran 2007): 183-205.
EndNote Albayrak B, Sağlam A (01 Haziran 2007) Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 2 183–205.
IEEE B. Albayrak ve A. Sağlam, “Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Trakya University Journal of Social Science, c. 9, sy. 2, ss. 183–205, 2007.
ISNAD Albayrak, Bertugan - Sağlam, Atilla. “Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/2 (Haziran 2007), 183-205.
JAMA Albayrak B, Sağlam A. Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Trakya University Journal of Social Science. 2007;9:183–205.
MLA Albayrak, Bertugan ve Atilla Sağlam. “Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 2, 2007, ss. 183-05.
Vancouver Albayrak B, Sağlam A. Bursa’da Müzik Öğretmenliği Programında Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın Sanatsal Ve Akademik Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Trakya University Journal of Social Science. 2007;9(2):183-205.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.