BibTex RIS Kaynak Göster

KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 127 - 130, 01.06.2006

Öz

Keman öğretimi sürecinde, müzikalitenin biçimlenmesindeki en önemli faktörlerden biri, yeterli bir çalgı tekniğidir. Yay tekniği, vibrato ve entonasyon, nitelikli bir ses elde edilmesinde önemli rol oynamakta, üretilen sesin niteliği ise müzikalite açısından belirleyici faktörlerden biri olmaktadır. Diğer taraftan, keman öğrencilerinin eserlerin sanatsal içeriklerini kavrayabilmeleri ve müziksel ifade araçlarını kullanabilmeleri gerekir. Keman öğretimi, tüm bu faktörler dikkate alınarak yürütülmelidir

Fundamental Factors Affecting Musicality In The Teaching Of The Violin

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 127 - 130, 01.06.2006

Öz

During the teaching of the violin, an efficient technique of the instrument is
one of the most important factors in the formation of musicality. Bowing technique,
vibrato and intonation have a crucial role in producing qualified sounds and qualified
sounds are one of the determinative factors in terms of musicality. On the other hand,
students of the violin should be able to comprehend artistic content of the works and
use the instruments of musical expression. All above factors should be taken into
consideration in the teaching of the violin.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38FV79GZ
Bölüm Makale
Yazarlar

Erol Tarkum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tarkum, E. (2006). KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 127-130.
AMA Tarkum E. KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2006;8(2):127-130.
Chicago Tarkum, Erol. “KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2006): 127-30.
EndNote Tarkum E (01 Haziran 2006) KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 2 127–130.
IEEE E. Tarkum, “KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER”, Trakya University Journal of Social Science, c. 8, sy. 2, ss. 127–130, 2006.
ISNAD Tarkum, Erol. “KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/2 (Haziran 2006), 127-130.
JAMA Tarkum E. KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER. Trakya University Journal of Social Science. 2006;8:127–130.
MLA Tarkum, Erol. “KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 2, 2006, ss. 127-30.
Vancouver Tarkum E. KEMAN ÖĞRETİMİNDE MÜZİKALİTEYİ ETKİLEYEN TEMEL FAKTÖRLER. Trakya University Journal of Social Science. 2006;8(2):127-30.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.