Ülkemizde her yıl üniversitelerin özel yetenek gerektiren programlarına,
bölümlerin/anabilim dallarının sınav aşamalarını kendilerinin belirledikleri “Özel Yetenek
Sınavları” ile yüzlerce öğrenci alınmaktadır.
Özel yetenek sınavları sonrasında adayların ÖSS, AOBP ve Özel Yetenek Sınav
Puanlarının belirli katsayılarla istatistiksel işlemlere girmesinden sonra yerleştirme puanları
hesaplanmaktadır.
Bu araştırmada Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında uygulanan Özel Yetenek sınavına son üç
yılda giren toplam 1015 adayın aldıkları ÖSS puanları ile yetenek sınavlarının birer alt boyutu
olan müziksel işitme (dikte, deşifre, ikises / üçses / dörtses duyma, ezgi tekrarı ve ritim
tekrarı), çalgı alanı (482 aday) ve ses alanı (482 aday) sınav aşamalarından elde ettikleri
puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olup olmadığı araştırılmıştır.
Elde edilen bulgular ışığında, adayların ÖSS puanları ile yetenek puanları arasında
pozitif yönde fakat düşük düzeyde bir ilişkinin mevcut olduğu saptanmıştır.
In our country hundreds of students have been accepted to university programs
requiring special qualification by “Special Qualification Tests” which have stages defined by
departments/major science divisions every year. Following the special qualification tests, placement scores have been calculated by
applying statistical processes to ÖSS, AOBP and Special Qualification Test Scores of the
candidates with specific coefficients.
In this research, it was investigated that whether there are statistically meaningful
relations between ÖSS scores of 1015 candidates entering the Special Qualification Test
applied in Music Education Major Science Division of Fine Arts Education Department of
Education Faculty at Abant İzzet Baysal University last three years and their scores obtained
from musical hearing (dictate, decipher, twovoice / threevoice / fourvoive hearing, melody
repetition and rhythm repetition), instrument area (482 candidates) and vocal area (482
candidates) that are sub dimension of qualification tests.
In the light of indications obtained, it was determined that there was a positive but low
level relation between ÖSS scores and qualification scores of the candidates.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA25ZY54KD |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1 |