BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF THE PROBLEM SOLVING ABILITIES OF PRE-SCHOOL TEACHERS

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 85 - 98, 01.03.2012

Öz

In this research, it is intended to determine the problem solving abilities of pre-school teachers and to investigate if some variables cause
significant difference in problem solving abilities of teachers. The research has been conducted on 122 teachers who are employed in pre school education institutions located at Ankara. In order to collect information about teachers and the institutions that they are employed in “General Information Form”; in order to evaluate the problem solving abilities of teachers “Inventory of Problem Solving” which has been designed by Heppner and Petersen (1982) and whose validity and reliability were checked by Taylan (1990) were used. At the end of the
study, it has been determined that age is a determinative factor on problem solving abilities of teacher candidates; while their graduated
department, the seniority, their type of the institution, the number of the children in the group and their ages do not have any significant impact on the level of problem solving abilities of teachers.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 85 - 98, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumunda çalışan öğretmenlerinproblem çözme becerilerinin belirlenmesi ve problem çözme becerilerinde bazıdeğişkenlerin anlamlı farklılık yaratıp yaratmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma Ankara il merkezinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında çalışantoplam 122 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğretmenlerin kendilerive çalıştıkları okul öncesi kurum hakkında bilgi edinmek amacıyla “Genel BilgiFormu”, öğretmenlerin problem çözme becerilerini değerlendirmek için Heppner vePetersen (1982) tarafından geliştirilen ve Taylan (1990) tarafından geçerlik vegüvenirlik çalışması yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmasonucunda öğretmen adaylarının problem çözme beceri düzeylerinde öğretmeninyaşının etkili olduğu belirlenirken, mezun oldukları alanın, çalışma süresinin,çalıştığı kurum türünün, gruptaki çocuk sayısının ve çocukların yaşınınöğretmenlerin problem çözme beceri düzeylerinde etkili olmadığı saptanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53ZC92VT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Remziye Ceylan Bu kişi benim

Müdriye Yıldız Bıçakçı Bu kişi benim

Neriman Aral Bu kişi benim

Figen Gürsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012

Kaynak Göster

APA Ceylan, R., Bıçakçı, M. Y., Aral, N., Gürsoy, F. (2012). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 85-98.
AMA Ceylan R, Bıçakçı MY, Aral N, Gürsoy F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2012;14(1):85-98.
Chicago Ceylan, Remziye, Müdriye Yıldız Bıçakçı, Neriman Aral, ve Figen Gürsoy. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, sy. 1 (Mart 2012): 85-98.
EndNote Ceylan R, Bıçakçı MY, Aral N, Gürsoy F (01 Mart 2012) OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 1 85–98.
IEEE R. Ceylan, M. Y. Bıçakçı, N. Aral, ve F. Gürsoy, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 14, sy. 1, ss. 85–98, 2012.
ISNAD Ceylan, Remziye vd. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14/1 (Mart 2012), 85-98.
JAMA Ceylan R, Bıçakçı MY, Aral N, Gürsoy F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14:85–98.
MLA Ceylan, Remziye vd. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 14, sy. 1, 2012, ss. 85-98.
Vancouver Ceylan R, Bıçakçı MY, Aral N, Gürsoy F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14(1):85-98.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.