BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALYSIS ON THE RELATION BETWEEN THE ACADEMIC PERSONNEL'S TITLES AND STUDENTS SCORING THE ACADEMIC PERSONNEL BY USING ORDERED LOGISTIC REGRESSION

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 121 - 136, 01.03.2012

Öz

Ordered logistic regression is a method that can be used where the independent variable contains more than two categories. The most important point is that the dependent variable must be in an ordered structure. For this purpose 460 students choosen by stratified
sampling were asked to fill the questionnaires to find out their views on the academic personnel throughout the academic year. A model has been created to identify the title of the academic personnel based on the criteras listed on the questionnaire. The title of an academic personnel will be estimated by the scores obtained from the criterias. In addition to the model containing all of the variables, new models have been created by using factor analysis and Wald statistics containing less variables and all of the models have been compared with each other.

ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012, 121 - 136, 01.03.2012

Öz

Bağımsız değişkenin ikiden fazla kategori içermesi durumundauygulanabilen yöntemlerden biri sıralı lojistik regresyon analizidir. Burada önemliolan nokta bağımlı değişkenin sıralı bir yapı içermesi gerektiğidir. Bu çalışma içinİstanbul’da bir üniversiteden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 460öğrenciye bir eğitim-öğretim yılı boyunca, derslerine giren öğretim elemanlarıhakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla anket uygulanmıştır. Anketsonucunda incelenen kriterler yardımı ile öğretim üyesinin unvanını belirleyecekmodel elde edilmiştir. Bu model ile, ilerleyen çalışmalarda incelenecek bir kişininkriterlerden aldığı puan yardımıyla unvanının tahmin edilmesi sağlanmış olacaktır.Tüm değişkenlerin kullanıldığı modelin yanı sıra faktör analizi ve Wald istatistiğiyardımıyla değişken sayısının azaltıldığı modeller de oluşturulmuş ve tüm modellerbirbirleri ile karşılaştırılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59MC87FB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Deniz Başar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 - 2012

Kaynak Göster

APA Deniz Başar, Ö. (2012). ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 121-136.
AMA Deniz Başar Ö. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2012;14(1):121-136.
Chicago Deniz Başar, Özlem. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, sy. 1 (Mart 2012): 121-36.
EndNote Deniz Başar Ö (01 Mart 2012) ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 1 121–136.
IEEE Ö. Deniz Başar, “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 14, sy. 1, ss. 121–136, 2012.
ISNAD Deniz Başar, Özlem. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14/1 (Mart 2012), 121-136.
JAMA Deniz Başar Ö. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14:121–136.
MLA Deniz Başar, Özlem. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 14, sy. 1, 2012, ss. 121-36.
Vancouver Deniz Başar Ö. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN UNVANLARI İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2012;14(1):121-36.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.