Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON THE DETERMINATION OF AUTHENTIC LEADERSHIP LEVELS OF UNIVERSITY EMPLOYEES IN TERMS OF DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS: THE CASE OF BINGOL UNIVERSITY

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 1, 159 - 181, 30.06.2020
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.546060

Öz

Leaders have to influence their environment by revealing their talents and capacities to be able to accept themselves in organizations. The severity of the effects of leadership is related to environmental factors and the leadership styles they apply. Authentic leaders; those who know who they are, who are consistent with their value judgments and moral attitudes, are known and respected for their honesty, self-confident, optimistic and hopeful. The research was conducted on 295 academic and administrative staff working in Bingöl University and the authentic leadership was examined according to demographic characteristics. Data were collected by questionnaire, reliability and validity analyzes of study scales were performed and study hypotheses were examined with T-test and one-way analysis of variance (ANOVA). The results showed that authentic leadership showed significant differences with respect to demographic variables such as gender, marital status, status, education level, age, working period and total working experience. As a result of the research, the key factor contributing to the development of authentic leadership is the self-awareness dimension.

Kaynakça

  • Akıncı, H. (2016). İlköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyüz, M. Y. (2002). Çağdaş okulda etkili liderlik. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 109-119.
  • Avolio, B. J., Luthans, F., ve Walumbwa, F. O. (2004). Authentic leadership: Theory building for veritable sustained performance working paper. Gallup Leadership Institute. Lincoln: University of Nebraska.
  • Avolio, B. J. ve Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership devel-opment: Getting to the root of positive forms of leadership. The Leadership Quarterly, 16, 315-338.
  • Ayça, B. (2016). Otantik liderlik davranışının iş tatmini ve örgütsel bağlılığa etkisinin incelenmesi ve otel işletmelerinde bir araştırma (Yayınlanmış Doktora Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bandura, A. (1994). Self-Efficacy: Encyclopedia of human behavior. 4, (pp.71-81). Editors V. S. Ramachaudran. NY: Academic Press.
  • Bektaş, Ç. (2016). Liderlik yaklaşımları ve modern liderden beklentiler. Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(7), 43-53.
  • Bennis, W. (1989). Bir lider olabilmek (U. Teksöz, Çev.). Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Bhindi, N., Smith, R., Hansen, J., ve Riley, D. (2008). Authentic leadership in education: A cross-country phenomenon or, leaders in their own mind. In enhancing the heart, Enriching the mind at the international leadership conference, New Zealand Educational Administration and Leadership Society (NZEALS). Auckland, 30 April - 3 May, 1-21.
  • Caza, A., Bagozzi, R. P., Woolley, L., Levy, L. ve Caza, B. B. (2010). Psychological capital and authentic leadership. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 2(1), 53-70.
  • Coşar, S. (2011). Otantik liderlik kavramı ve ardılları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Savunma Yönetimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Çelik, C., ve Sünbül, A. G. Ö. (2008). Liderlik algılamalarında eğitim ve cinsiyet faktörü: Mersin ilinde bir alan araştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 49-66.
  • Çelik, M. (2015). Öğretmen algılarına göre ilkokul müdürlerinin otantik liderlik davranışları: Gaziantep Şehitkâmil ilçesi örneği (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çetin, N. (2008). Kuramsal liderlik çözümlemelerinin ışığında, okul müdürlüğü ve eğitilebilir durumsal liderlik özellikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 74-84.
  • Davis, K. (1988). İşletmede insan davranışı (K. Tosun, T. Somay, F. Aykar, C. Baysal, Ö. Sadullah ve S. Yalçın, Çev.). İstan¬bul: Yön Ajans.
  • Demir, C., Yılmaz, M. K., ve Çevirgen, A. (2010). Liderlik yaklaşımları ve liderlik tarzlarına ilişkin bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 129-152.
  • Duignan, P., ve Macpherson, R. J. S. (1992). Creating new knowledge about educative leadership. Educative leadership: A practical theory for new administrators and managers, 1-17. Lewes, England: Falmer Press.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon (2. basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Evers, C.W. ve Lakomski, G. (1996). Exploring educational administration. Oxford: Elsevier Science Ltd. UK.
  • Gardner, W. L., Avolio, B. J., Luthans, F., May, D. R., ve Walumbwa, F. (2005). “Can you see the real me? A self-based model of authentic leader and follower development”. The Leadership Quarterly, 16(3), 343-372.
  • George, W. (2003). Authentic leadership: Rediscovering the secrets to creating lasting value. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Gök, B. (2015). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik düzeylerinin yaşam doyumları ve aileden algılanan sosyal destek algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hodgetts, R. M., (1999). Yönetim teori, süreç ve uygulama (C. Çetin ve E. Can Mutlu, Çev.). İstanbul: Der Yayınları.
  • Hodgkinson, C. (1991). Educational leadership: The moral art. New York: Suny Press.
  • Ilies, R., Morgeson, F. P., ve Nahrgang, J. D. (2005). Authentic leadership and eudaemonic well-being: Understanding leader-follower outcomes. The Leadership Quarterly, 16(3), 373-394.
  • Karatürk, H.E. (2015). Otantik liderlik ve psikolojik sermayeye yönelik bir alan araştırması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Kernis, M. H. (2003). Toward a conceptualization of optimal self-esteem. Psychological Inquiry, 14(1), 1-26.
  • Kılıç, E. (2015). Otantik liderlik ve örgütsel güven-bir uygulama (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Kicir, G. K., ve Pasaoglu, D. (2014). Otantik liderliğin akademik platformda lider boyutu açısından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 1-24.
  • Kotter, J. (2001).What leaders really do?. Harward Business Review, 79(11), 85-96.
  • Likert, R. (1961). New patterns of management, New York: McGraw-Hill.
  • Luthans, F. ve Avolio, B. J. (2003). Authentic leadership: A positive developmental approach. In: K. S. Cameron, J. E. Dutton & R. E. Quinn (Eds), Positive Organizational Scholarship (pp. 241–261). San Francisco: Barrett-Koehler.
  • Savur, N. (2013). Otantik liderlik ve çalışanların psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Serinkan, C. (2008). Liderlik ve motivasyon ilişkisi. 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tabak, A., Polat, M., Coşar, S., ve T., Türköz. (2012). Otantik liderlik ölçeği: Güvenirlik ve geçerlik çalışması. The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 14(4), 89-106.
  • Taşan, H. (2015). İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin otantik liderlik ve psikolojik sermaye düzeylerinin karşılaştırılması: Batman ili örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Turan, S., ve Ebiçlioğlu, N. (2002). Okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 444-458.
  • Uygur, U. ve Göral, R. (2005). Yönetim ve organizasyon. Ankara: Nobel Yayın.
  • Walumbwa, F. O., Avolio, B. J., Gardner, W. L., Wernsing, T. S. ve Peterson, S. J. (2008). Authentic leadership: Development and validation of a theory-based measure. Journal of Management, 34(1), 89-126.
  • Yammarino, F. J., Dionne, S. D., Chun, J. U., ve Dansereau, F. (2005). Leadership and levels of analysis: A state-of-the-science review. The Leadership Quarterly, 16(6), 879-919.
  • Yaşbay, H. (2011). Otantik liderlik ve örgütsel bağlılık ilişkisi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 1, 159 - 181, 30.06.2020
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.546060

Öz

Liderler organizasyonlarda kendilerini kabul ettirebilmek için yetenek ve kapasitelerini ortaya koyarak çevrelerini etki altına almak zorundadır. Liderlerin etkilerinin şiddeti çevresel faktörler ve uyguladıkları liderlik tarzları ile ilişkilidir. Otantik liderler; kim olduklarını bilen, değer yargıları ve ahlaki tutumları tutarlılık gösteren, dürüstlükleri ile tanınan ve saygı gören, kendine güvenen, iyimser ve umutlu kişiler olarak bilinmektedir. Araştırma Bingöl Üniversitesinde çalışan 295 akademik ve idari personel üzerinde gerçekleştirilmiş, otantik liderlik demografik özelliklere göre incelenmiştir. Veriler anket ile toplanmış, çalışma ölçeklerinin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılarak, çalışma hipotezleri T-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar otantik liderliğin cinsiyet, medeni durum, statü, eğitim düzeyi, yaş, çalışma süresi ve toplam çalışma süresi gibi demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterdiğini işaret etmiştir. Araştırma sonucu genel olarak değerlendirildiğinde otantik liderliğin gelişimine katkıda bulunan anahtar faktörün öz farkındalık boyutu olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Akıncı, H. (2016). İlköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyüz, M. Y. (2002). Çağdaş okulda etkili liderlik. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 109-119.
  • Avolio, B. J., Luthans, F., ve Walumbwa, F. O. (2004). Authentic leadership: Theory building for veritable sustained performance working paper. Gallup Leadership Institute. Lincoln: University of Nebraska.
  • Avolio, B. J. ve Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership devel-opment: Getting to the root of positive forms of leadership. The Leadership Quarterly, 16, 315-338.
  • Ayça, B. (2016). Otantik liderlik davranışının iş tatmini ve örgütsel bağlılığa etkisinin incelenmesi ve otel işletmelerinde bir araştırma (Yayınlanmış Doktora Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bandura, A. (1994). Self-Efficacy: Encyclopedia of human behavior. 4, (pp.71-81). Editors V. S. Ramachaudran. NY: Academic Press.
  • Bektaş, Ç. (2016). Liderlik yaklaşımları ve modern liderden beklentiler. Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(7), 43-53.
  • Bennis, W. (1989). Bir lider olabilmek (U. Teksöz, Çev.). Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Bhindi, N., Smith, R., Hansen, J., ve Riley, D. (2008). Authentic leadership in education: A cross-country phenomenon or, leaders in their own mind. In enhancing the heart, Enriching the mind at the international leadership conference, New Zealand Educational Administration and Leadership Society (NZEALS). Auckland, 30 April - 3 May, 1-21.
  • Caza, A., Bagozzi, R. P., Woolley, L., Levy, L. ve Caza, B. B. (2010). Psychological capital and authentic leadership. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 2(1), 53-70.
  • Coşar, S. (2011). Otantik liderlik kavramı ve ardılları üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Savunma Yönetimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Çelik, C., ve Sünbül, A. G. Ö. (2008). Liderlik algılamalarında eğitim ve cinsiyet faktörü: Mersin ilinde bir alan araştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 49-66.
  • Çelik, M. (2015). Öğretmen algılarına göre ilkokul müdürlerinin otantik liderlik davranışları: Gaziantep Şehitkâmil ilçesi örneği (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Çetin, N. (2008). Kuramsal liderlik çözümlemelerinin ışığında, okul müdürlüğü ve eğitilebilir durumsal liderlik özellikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 74-84.
  • Davis, K. (1988). İşletmede insan davranışı (K. Tosun, T. Somay, F. Aykar, C. Baysal, Ö. Sadullah ve S. Yalçın, Çev.). İstan¬bul: Yön Ajans.
  • Demir, C., Yılmaz, M. K., ve Çevirgen, A. (2010). Liderlik yaklaşımları ve liderlik tarzlarına ilişkin bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 129-152.
  • Duignan, P., ve Macpherson, R. J. S. (1992). Creating new knowledge about educative leadership. Educative leadership: A practical theory for new administrators and managers, 1-17. Lewes, England: Falmer Press.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon (2. basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Evers, C.W. ve Lakomski, G. (1996). Exploring educational administration. Oxford: Elsevier Science Ltd. UK.
  • Gardner, W. L., Avolio, B. J., Luthans, F., May, D. R., ve Walumbwa, F. (2005). “Can you see the real me? A self-based model of authentic leader and follower development”. The Leadership Quarterly, 16(3), 343-372.
  • George, W. (2003). Authentic leadership: Rediscovering the secrets to creating lasting value. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Gök, B. (2015). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik düzeylerinin yaşam doyumları ve aileden algılanan sosyal destek algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hodgetts, R. M., (1999). Yönetim teori, süreç ve uygulama (C. Çetin ve E. Can Mutlu, Çev.). İstanbul: Der Yayınları.
  • Hodgkinson, C. (1991). Educational leadership: The moral art. New York: Suny Press.
  • Ilies, R., Morgeson, F. P., ve Nahrgang, J. D. (2005). Authentic leadership and eudaemonic well-being: Understanding leader-follower outcomes. The Leadership Quarterly, 16(3), 373-394.
  • Karatürk, H.E. (2015). Otantik liderlik ve psikolojik sermayeye yönelik bir alan araştırması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Kernis, M. H. (2003). Toward a conceptualization of optimal self-esteem. Psychological Inquiry, 14(1), 1-26.
  • Kılıç, E. (2015). Otantik liderlik ve örgütsel güven-bir uygulama (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Kicir, G. K., ve Pasaoglu, D. (2014). Otantik liderliğin akademik platformda lider boyutu açısından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 1-24.
  • Kotter, J. (2001).What leaders really do?. Harward Business Review, 79(11), 85-96.
  • Likert, R. (1961). New patterns of management, New York: McGraw-Hill.
  • Luthans, F. ve Avolio, B. J. (2003). Authentic leadership: A positive developmental approach. In: K. S. Cameron, J. E. Dutton & R. E. Quinn (Eds), Positive Organizational Scholarship (pp. 241–261). San Francisco: Barrett-Koehler.
  • Savur, N. (2013). Otantik liderlik ve çalışanların psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Serinkan, C. (2008). Liderlik ve motivasyon ilişkisi. 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tabak, A., Polat, M., Coşar, S., ve T., Türköz. (2012). Otantik liderlik ölçeği: Güvenirlik ve geçerlik çalışması. The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 14(4), 89-106.
  • Taşan, H. (2015). İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin otantik liderlik ve psikolojik sermaye düzeylerinin karşılaştırılması: Batman ili örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Turan, S., ve Ebiçlioğlu, N. (2002). Okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 444-458.
  • Uygur, U. ve Göral, R. (2005). Yönetim ve organizasyon. Ankara: Nobel Yayın.
  • Walumbwa, F. O., Avolio, B. J., Gardner, W. L., Wernsing, T. S. ve Peterson, S. J. (2008). Authentic leadership: Development and validation of a theory-based measure. Journal of Management, 34(1), 89-126.
  • Yammarino, F. J., Dionne, S. D., Chun, J. U., ve Dansereau, F. (2005). Leadership and levels of analysis: A state-of-the-science review. The Leadership Quarterly, 16(6), 879-919.
  • Yaşbay, H. (2011). Otantik liderlik ve örgütsel bağlılık ilişkisi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Olcay Okun Bu kişi benim 0000-0002-7096-5794

Sinan Çavuşoğlu 0000-0001-9365-8677

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Okun, O., & Çavuşoğlu, S. (2020). ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 159-181. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.546060
AMA Okun O, Çavuşoğlu S. ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2020;22(1):159-181. doi:10.26468/trakyasobed.546060
Chicago Okun, Olcay, ve Sinan Çavuşoğlu. “ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22, sy. 1 (Haziran 2020): 159-81. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.546060.
EndNote Okun O, Çavuşoğlu S (01 Haziran 2020) ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22 1 159–181.
IEEE O. Okun ve S. Çavuşoğlu, “ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 22, sy. 1, ss. 159–181, 2020, doi: 10.26468/trakyasobed.546060.
ISNAD Okun, Olcay - Çavuşoğlu, Sinan. “ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22/1 (Haziran 2020), 159-181. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.546060.
JAMA Okun O, Çavuşoğlu S. ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2020;22:159–181.
MLA Okun, Olcay ve Sinan Çavuşoğlu. “ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 22, sy. 1, 2020, ss. 159-81, doi:10.26468/trakyasobed.546060.
Vancouver Okun O, Çavuşoğlu S. ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ OTANTİK LİDERLİK DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2020;22(1):159-81.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.