Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ

Yıl 2025, Cilt: 27 Sayı: Ek, 21 - 36, 19.06.2025
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1480299

Öz

Bu çalışmada döneminin önemli kadın bestecilerinden olan Johanna Magdalena Beyer’in hayatı ve kontrbas için bestelediği Movement adlı eseri incelenmiştir. Çalışmanın amacı J. M. Beyer’in Movement adlı eserinin yapısal ve melodik analizinin yapılması ve parçanın kendine özgü olan yapısal özelliklerinin J. M. Beyer’in bestecilik tarzı üzerinden açıklanarak daha iyi yorumlanmasını sağlamaktır. Bu kapsamda J. M. Beyer’in hayatı araştırılmış ve Movement eserinin analizi yapılmış olup, teknik zorluklar mercek altına alınmıştır. Bu çalışmada nitel bir veri analizi yöntemi olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu metodoloji, araştırma verilerinin temel kaynağı olan dokümanların toplanması, detaylı bir şekilde incelenmesi, eleştirel bir bakış açısıyla sorgulanması ve bulguların çıkarılması süreçlerini içeren nitel bir bilimsel çalışma yöntemidir. Bu bağlamda literatür taranmış, müzik kayıtları dinlenmiş, parçanın notaları doküman olarak kullanılmış olup, analizler bu dokümanlar üzerinden yapılmıştır. J. M. Beyer 1930’larda New York’ta faaliyet gösteren modernist besteciler grubunun bir üyesi olmuştur. Kendi başına bir öncü olan Beyer, perküsyon topluluğu için eserler besteleyen ve elektronik müzik deneyleri yapan ilk bestecilerden birisidir. 1930’lu yılların ortalarında bestelenen Movement parçası dönemindeki diğer müzikal eğilimlerden ayrılan bir deneysellik ve özgünlük barındırmaktadır. J. M. Beyer, Movement parçasında atonalite, ritmik karmaşıklık ve enstrümantal tekniklerin kullanımıyla kendi müzikal dilini oluşturmuştur. J. M. Beyer’in Movement adlı eseri XX. yüzyılın önde gelen kadın bestecilerinden birisi olan sanatçının önemli bir yapıtıdır. J. M. Beyer döneminin deneysel müzik anlayışına oldukça fazla katkıda bulunmuştur.

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Beal, A.C. (2015). Johanna Beyer. Journal of the Society of Amerikan Music, 12(3), 354-357.
  • Beyer, J. M. (1936). Movement for Double Bass and Piano (2. Baskı). USA: Frog Peak Music.
  • Boland, B. (2007). Experimentation and Process in the Music of Johanna Beyer, Journal VivaVoce, No.76.
  • Craddock, M.C. (2015). Performance, analysis and interpretation in the solo double bass works of Magdalena Beyer and Vivian Fine, (Doktora Tezi). University of Oklahoma Graduate Collage, Oklahoma.
  • De Graaf, Melissa J.(2005). “Documenting Music in the New Deal: The New York Composers’ Forum Concerts, 1935–40.”, (Doktora Tezi). Boston: Brandeis University.
  • Dees, P. Y. (1998). An annotated catalog of available intermediate-level keyboard music by women composers born before 1900. USA: University of Miami, ProQuest Dissertations Publishing.
  • Hinkle-Turner, E. (2006). Women composers and music technology in the United States: Crossing the line. Ashgate Publishing, Ltd.
  • Hiser, K. (2009). "An Enduring Cycle": Revaluing the Life and Music of Johanna Beyer, (Yüksek Lisans Tezi). USA: University of Miami.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kennedy, J., & Polansky, L. (1996). "Total Eclipse": The Music of Johanna Magdalena Beyer: An Introduction and Preliminary Annotated Checklist. The Musical Quarterly, 80(4), 719-778.
  • Reese, K. (1999). Ruhelos: Annäherung an Johanna Magdalena Beyer. MusikTexte: Zeitschrift für Neue Musik, (81-82), 6-15.
  • Rickards, G. (2009). Johanna Magdalena Beyer: Suites for Clarinet 1 & 1b; String Quartets Nos 1-2; Three Songs for Soprano and Clarinet; Bees; The Federal Music Project; Movement for 2 Pianos; Movement for Double-Bass and Piano; Ballad of the Star-Eater; Three Pieces for Choir; Piano Sonatina in C. Catalogue: Cambridge University Press, 63(217), 73-80.
  • Seeger, C. (1994). “Studies in Musicology II: 1929-1979, edited by Ann M. Pescatello”, Yearbook for Traditional Music, 27, s. 173.
  • Spilker, J.D. (2011). The Origins of Dissonant Counterpoint: Henry Cowell’s Unpublished Notebook: Journal of the Society for American Music, 5(4), 481–533.
  • Starr, D. G. (2016). Analysis and interpretation of the duets for woodwind and voice by Johanna Magdalena Beyer. (Doktora Tezi). University of Oklahoma Graduate Collage, Oklahoma.
  • Straus, J. (1995). The Music of Ruth Crawford Seeger. New York: Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Review Of Johanna Magdalena Beyer’s “Movement For Double Bass And Piano”

Yıl 2025, Cilt: 27 Sayı: Ek, 21 - 36, 19.06.2025
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1480299

Öz

In this work, the life of Johanna Magdalena Beyer, one of the important female composers of her period, and her work titled Movement, composed for double bass, were examined. The aim of the study is to make a structural and melodic analysis of J. M. Beyer's work Movement and to provide a better interpretation of the unique structural features of the piece by explaining it through J. M. Beyer's composition style. In this context, J. M. Beyer's life was researched and his work Movement was analyzed and technical difficulties were examined. This study was conducted using the document analysis method, which is a qualitative data analysis method. This methodology is a qualitative scientific study method that includes the processes of collecting documents that are the main source of research data, examining them in detail, questioning them from a critical perspective, and extracting findings. In this context, the literature was scanned, music recordings were listened to, the notes of the piece were used as documents, and analyzes were made based on these documents. J. M. Beyer was a member of the group of modernist composers active in New York in the 1930s. A pioneer in his own right, Beyer was one of the first composers to compose for percussion ensemble and experiment with electronic music. The piece Movement, composed in the mid-1930s, contains an experimentalism and originality that distinguishes it from other musical trends of the period. J. M. Beyer created his own musical language in his Movement piece with the use of atonality, rhythmic complexity and instrumental techniques. J. M. Beyer's work Movement was published in the 20th century. It is an important work by the artist, one of the leading female composers of the 21st century. J. M. Beyer contributed greatly to the experimental music understanding of his period.

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Beal, A.C. (2015). Johanna Beyer. Journal of the Society of Amerikan Music, 12(3), 354-357.
  • Beyer, J. M. (1936). Movement for Double Bass and Piano (2. Baskı). USA: Frog Peak Music.
  • Boland, B. (2007). Experimentation and Process in the Music of Johanna Beyer, Journal VivaVoce, No.76.
  • Craddock, M.C. (2015). Performance, analysis and interpretation in the solo double bass works of Magdalena Beyer and Vivian Fine, (Doktora Tezi). University of Oklahoma Graduate Collage, Oklahoma.
  • De Graaf, Melissa J.(2005). “Documenting Music in the New Deal: The New York Composers’ Forum Concerts, 1935–40.”, (Doktora Tezi). Boston: Brandeis University.
  • Dees, P. Y. (1998). An annotated catalog of available intermediate-level keyboard music by women composers born before 1900. USA: University of Miami, ProQuest Dissertations Publishing.
  • Hinkle-Turner, E. (2006). Women composers and music technology in the United States: Crossing the line. Ashgate Publishing, Ltd.
  • Hiser, K. (2009). "An Enduring Cycle": Revaluing the Life and Music of Johanna Beyer, (Yüksek Lisans Tezi). USA: University of Miami.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kennedy, J., & Polansky, L. (1996). "Total Eclipse": The Music of Johanna Magdalena Beyer: An Introduction and Preliminary Annotated Checklist. The Musical Quarterly, 80(4), 719-778.
  • Reese, K. (1999). Ruhelos: Annäherung an Johanna Magdalena Beyer. MusikTexte: Zeitschrift für Neue Musik, (81-82), 6-15.
  • Rickards, G. (2009). Johanna Magdalena Beyer: Suites for Clarinet 1 & 1b; String Quartets Nos 1-2; Three Songs for Soprano and Clarinet; Bees; The Federal Music Project; Movement for 2 Pianos; Movement for Double-Bass and Piano; Ballad of the Star-Eater; Three Pieces for Choir; Piano Sonatina in C. Catalogue: Cambridge University Press, 63(217), 73-80.
  • Seeger, C. (1994). “Studies in Musicology II: 1929-1979, edited by Ann M. Pescatello”, Yearbook for Traditional Music, 27, s. 173.
  • Spilker, J.D. (2011). The Origins of Dissonant Counterpoint: Henry Cowell’s Unpublished Notebook: Journal of the Society for American Music, 5(4), 481–533.
  • Starr, D. G. (2016). Analysis and interpretation of the duets for woodwind and voice by Johanna Magdalena Beyer. (Doktora Tezi). University of Oklahoma Graduate Collage, Oklahoma.
  • Straus, J. (1995). The Music of Ruth Crawford Seeger. New York: Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hande Tokgöz 0009-0003-8339-178X

Erken Görünüm Tarihi 27 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: Ek

Kaynak Göster

APA Tokgöz, H. (2025). JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(Ek), 21-36. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1480299
AMA Tokgöz H. JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2025;27(Ek):21-36. doi:10.26468/trakyasobed.1480299
Chicago Tokgöz, Hande. “JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN ‘MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO’ ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27, sy. Ek (Haziran 2025): 21-36. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1480299.
EndNote Tokgöz H (01 Haziran 2025) JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27 Ek 21–36.
IEEE H. Tokgöz, “JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN ‘MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO’ ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 27, sy. Ek, ss. 21–36, 2025, doi: 10.26468/trakyasobed.1480299.
ISNAD Tokgöz, Hande. “JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN ‘MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO’ ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27/Ek (Haziran2025), 21-36. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1480299.
JAMA Tokgöz H. JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;27:21–36.
MLA Tokgöz, Hande. “JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN ‘MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO’ ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 27, sy. Ek, 2025, ss. 21-36, doi:10.26468/trakyasobed.1480299.
Vancouver Tokgöz H. JOHANNA MAGDALENA BEYER’İN “MOVEMENT FOR DOUBLE BASS AND PIANO” ESERİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLAMA ÖNERİLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;27(Ek):21-36.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.