Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM İLE MATEMATİK ETKİNLİKLERİNE YER VERME DURUMLARI

Yıl 2023, , 2102 - 2117, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1340175

Öz

Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin pandemi sürecinde uzaktan eğitim etkinliklerinde matematik etkinliklerine yer verme durumlarının incelenmesidir. Tarama modelinde betimsel bir araştırma olan çalışmanın evreni 2020-2021 öğretim yılında görev yapan okul öncesi öğretmenlerden oluşturmaktadır. Kartopu durum örneklemesi ile belirlenen örneklem 156 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde matematik etkinliklerine yer verme durumlarını belirlemek için Güleç ve İvrendi (2018) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarında Matematik Etkinliklerine Yer Verme Durum Ölçeği” ve öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemeye yönelik kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü anova kullanılmıştır. Analiz sonucunda, okul öncesi öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde matematik etkinliklerine yer verme durumları, öğretmenlerin demografik özelliklere göre incelendiğinde istihdam şekli ve kurum türünde anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ayrıca haftada kaç gün canlı ders yapıldığına ve haftada kaç gün matematik etkinliğine yer verildiğine göre istatistiksel olarak anlamlılık saptanmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda öneriler verilmiştir.

Kaynakça

  • Ağlamaz, H. ( 2022 ). Covid-19 pandemi sürecinde türkiye’de okul öncesi eğitimin durumu: süreç analizi. (Yayımlanmaış yüksek lisans tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı, Bursa.
  • Akkaş Baysal, E, Ocak, G, & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6 (2) , 185-214 . DOI: 10.47615/issej.835211
  • Akın, F. & Aslan, N . (2021). Covıd-19 Pandemisinde Okul Öncesi Dönemdeki Öğrencilerin Uzaktan Eğitimi: Bir Eylem Araştırması. Alanyazın, 2 (1), 8-17. https://dergipark.org.tr/en/pub/alanyazin/issue/61604/919929
  • Akıncı Coşgun, A. & Yılmaz, M. M. (2021). Planlamadan uygulamaya: Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine yaklaşımı. The Journal of International Education Science, 8 (29), 248-273.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 161-170.
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y., H., ve Eryaman, M., Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Atıcı, Ş. & Çamlıbel Çakmak, Ö., (2019). Examınatıon Of Preschool Teachers' Vıews And Practıces On Mathematıcs Actıvıtıes. 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi (pp.82-96). Kars, Türkiye.
  • Baki, A. & Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 619-636.
  • Bayraklı Çelik, S. (2019). Okul öncesi eğitimde matematik etkinliğiyle ilgili öğretmen görüşleri. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(23), 107-114.
  • Buldu, M. (2014). Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi. B. Akman (Editör). Okul öncesi matematik eğitimi, 4. Baskı (ss. 27-48). Ankara: Pegem Akademi. Bulut Pedük, Ş. (2007). Altı yaş grubundaki çocuklara çoklu zeka kuramına dayalı olarak verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. ( Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi (Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi) Anabilim Dalı,Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013) Bilimsel araştırma yöntemleri Nobel Yayın Dağıtım 13. Baskı Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133- 148.

THE SITUATION OF PRESCHOOL TEACHERS TO GIVING SPACE WITH DISTANCE EDUCATION OF MATHEMATICS ACTIVITIES DURİNG THE PANDEMIC PROCESS

Yıl 2023, , 2102 - 2117, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1340175

Öz

The aim of the study is to examine the pre-school teachers' use of mathematics activities in distance education activities during the pandemic process. The universe of the study, which is a descriptive research in the scanning model, consists of pre-school teachers working in the 2020-2021 academic year. The sample determined by snowball case sampling consists of 156 preschool teachers. In order to determine the pre-school teachers' inclusion of mathematics activities in the distance education process, the "Preschool Teachers' Inclusion of Mathematics Activities in Classes" developed by Güleç and İvrendi (2018) and a personal information form to determine the personal characteristics of the teachers were used. Independent sample t-test and one-way anova were used in the analysis of the data. As a result of the analysis, when the preschool teachers' use of mathematics activities in the distance education process were examined according to the demographic characteristics of the teachers, a significant difference was determined in the type of employment and the type of institution. In addition, statistical significance was determined according to how many days a week live lessons were held and how many days a week mathematical activities were included. Suggestions were given in line with the findings of the study.

Kaynakça

  • Ağlamaz, H. ( 2022 ). Covid-19 pandemi sürecinde türkiye’de okul öncesi eğitimin durumu: süreç analizi. (Yayımlanmaış yüksek lisans tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı, Bursa.
  • Akkaş Baysal, E, Ocak, G, & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6 (2) , 185-214 . DOI: 10.47615/issej.835211
  • Akın, F. & Aslan, N . (2021). Covıd-19 Pandemisinde Okul Öncesi Dönemdeki Öğrencilerin Uzaktan Eğitimi: Bir Eylem Araştırması. Alanyazın, 2 (1), 8-17. https://dergipark.org.tr/en/pub/alanyazin/issue/61604/919929
  • Akıncı Coşgun, A. & Yılmaz, M. M. (2021). Planlamadan uygulamaya: Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine yaklaşımı. The Journal of International Education Science, 8 (29), 248-273.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 161-170.
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y., H., ve Eryaman, M., Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Atıcı, Ş. & Çamlıbel Çakmak, Ö., (2019). Examınatıon Of Preschool Teachers' Vıews And Practıces On Mathematıcs Actıvıtıes. 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi (pp.82-96). Kars, Türkiye.
  • Baki, A. & Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 619-636.
  • Bayraklı Çelik, S. (2019). Okul öncesi eğitimde matematik etkinliğiyle ilgili öğretmen görüşleri. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(23), 107-114.
  • Buldu, M. (2014). Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi. B. Akman (Editör). Okul öncesi matematik eğitimi, 4. Baskı (ss. 27-48). Ankara: Pegem Akademi. Bulut Pedük, Ş. (2007). Altı yaş grubundaki çocuklara çoklu zeka kuramına dayalı olarak verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. ( Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi (Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi) Anabilim Dalı,Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013) Bilimsel araştırma yöntemleri Nobel Yayın Dağıtım 13. Baskı Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133- 148.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenay Pedük 0000-0001-6727-3298

Ümmügül Tepe Kıroğlu 0000-0002-0320-2404

Elif Bektaş 0000-0002-2071-7899

Erken Görünüm Tarihi 19 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Pedük, Ş., Tepe Kıroğlu, Ü., & Bektaş, E. (2023). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM İLE MATEMATİK ETKİNLİKLERİNE YER VERME DURUMLARI. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 2102-2117. https://doi.org/10.24315/tred.1340175