Özet : Makalenin ilk bölümünde, araştırmanın konusu olan
değişkenlerin teorik bir bakış açısı verilmiştir. Kentsel ve kırsal topluluklardan
öğrenciler arasında kişilik özellikleri (içe dönük – dışa dönuk, sınav kaygısı ve zeka) ve okul başarıları arasında
istatistiksel açıdan anlamlı bağların varlığı incelenmiştir Makalenin ikinci
kısmı, bu çalışmada kullanılan verilerin elde ediliş şeklini açıklamaktadır.
Değişkenler, kişilik özellikleri anketleri ve testi ile ölçülmüştür.
Spielberger'in öğrenci sınav kaygısı anketi, Eysenck'in Çocuklar İçin Kişilik
Anketi ve Raven'ın Renkli Aşamalı
Matrisleri kullanıldı. Okul başarısı, okul bitiminde öğrencilerin ortalama
notlarına göre tespit edildi. Araştırmaya
Novi Pazar (Sırbistan) ilinde öğrenim gören üçüncü ve beşinci
sınıflardan, kırsalda seksen ve kentte seksen öğrenci, toplamda ise 160 öğrenci
çalışmamızda yer almıştır. Kırsal alanlardan öğrencilerin ve kentsel çevredeki
öğrencilerin ortalama okul başarısını karşılaştırarak, farkların istatistiksel
olarak anlamlı olmadığını tespit ettik. Önceki çalışmaların sonuçları ile
tutarlıdır öğrenciler arasında zeka istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bu
kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan öğrencilerin arasındaki farklar
incelendiğinde sonuçlara dayanarak, belirlenmiştir. Kırsal alanlardan
öğrenciler ile kentsel çevreden gelen öğrenciler arasındaki test kaygısı
derecesi arasındaki farkları incelemek suretiyle istatistiksel olarak anlamlı
fark olduğu bulundu. Şehrin öğrencileri köyden gelen öğrencilere kıyasla daha
belirgin bir sınav kaygısı derecesine sahiptir. Bu çalışmanın sonuçlarına göre,
kırsal alanlardan öğrenciler ve kentsel çevreden gelen öğrenciler arasında
ortalama içe – dönüklük – dışa dönüklük derecesinde istatistiksel olarak
anlamlı bir fark bulunamamıştır.
kırsal kentsel içe dönüklük – dışa dönuklük sınav kaygısı zeka öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |