Bu çalışmada okul
yöneticisinin kullandığı motivasyonel dil ile öğretmenin çalıştığı okuldan
ayrılma niyeti arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Hatay ilinin
Kırıkhan ilçesinde bulunan kamu okullarında 2017–2018 eğitim-öğretim yılında
görev yapmakta olan öğretmenler arasından yansız olarak seçilmiş 38 okulda
çalışan 397 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Motivasyonel Dil
Ölçeği” ve “Okuldan Ayrılma Niyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS
programı ile analiz edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; okul
yöneticisinin kullandığı motivasyonel dil ve motivasyonel dilin yönlendirici
dil ve empatik dil alt boyutları öğretmenin çalıştığı okuldan ayrılma niyetini
anlamlı olarak yordamaktadır.
Motivasyonel dil çalıştığı okuldan ayrılma niyeti okul yöneticisi öğretmen
Motivational language intent to leave school school administrator teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |