Bu çalışmanın amacı Hayat Bilgisi dersiyle ilgili yazılan
makalelerin incelenerek Türkiye’de bu dersle ilgili olarak var olan genel
durumu ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen, 2005–2018
yılları arasında yazılmış 96 makale analiz edilmiştir. Çalışmalar SCI,
SCI-Expanded, SSCI, AHCI, Educational Index, ERIC, Ebscho, Ulakbim ve Google
Akademik veritabanlarında yer alan uluslararası makalelerden seçilmiştir. İlgili
yayınları değerlendirmek için yayın sınıflama formu, Hayat Bilgisi ile ilgili
araştırmalar için revize edilerek kullanılmıştır. Yayınlar bu form yardımıyla
içerik analizine tabi tutulmuş ve elde edilen veriler, her iki araştırmacı
tarafından yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde yorumlanarak tablo ve
grafiklerle gösterilmiştir. İncelenen çalışmalarda örneklem grubu olarak daha
çok dokümanların tercih edildiği, örneklem büyüklüğünün çoğunlukla 0-50 kişi
arasında değiştiği ve çalışmalarda nitel araştırma desenlerinin daha çok tercih
edildiği görülmektedir. Veri toplama araçları bakımından bulgular
incelendiğinde, çoğunlukla doküman, görüşme, açık uçlu anketin tercih edildiği
görülmektedir. Veri analiz yöntemi olarak ise frekans ve yüzdeler ile ifade
edilen içerik analizi çalışmalarının baskın olduğu, nicel analiz türlerinden
ise t-testinin sıklıkla başvurulan bir analiz türü olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to provide an overview of
the Life studies course in Turkey by examining the articles. Qualitative
research method was used to this end. 96 articles written from 2005 to
2018 that were chosen through purposeful sampling were analyzed. The studies
were selected from the international articles included in SCI, SCI-Expanded,
SSCI, AHCI, Educational Index, ERIC, Ebscho, Ulakbim and Google Scholar
databases. The publication classification form was used after its revision for
the studies on the Life Studies course in order to evaluate the said
publications. Each publication was subjected to content analysis and the data
concerning the publications were recorded in a database. It is seen that mostly
the documents are preferred as the sample group of the studies examined, the
sample size usually varies between 0-50 people, and qualitative research
designs are preferred more in the studies. When the findings are examined in
terms of data collection tools, it is observed that mostly documents,
interviews and open-ended questionnaire opted. As a data analysis method, it is
concluded that the content analysis studies expressed by frequencies and
percentages are predominant and t-test is a type of analysis which is
frequently applied.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |