Bu araştırma, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve mesleki
doyumlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, algılanan gelir düzeyi, branş,
mesleki kıdem, lisansüstü eğitim yapma isteği, mezuniyet, görev yaptığı kademe,
kadro durumu değişkenleri ile aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini
okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 328 öğretmen (187’si
kadın 141’i erkek) oluşturmaktadır. Araştırma bulgularını elde etmek için Yaşam
Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği, Mesleki Doyum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme
eğilimleri tüm alt boyutları cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde
değişmektedir, tüm alt boyutlarda kadınların ortalaması erkeklerin
ortalamasından daha fazladır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri alt
boyutu olan yaşam boyu öğrenmeyi düzenleyememe alt boyutu ile algıladıkları
gelir düzeyi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık vardır. Öğretmenlerin yaşam
boyu öğrenme eğilimleri alt boyutlarından motivasyon, sebat ve merak yoksunluğu
ile lisansüstü eğitim yapma isteği arasında anlamlı düzeyde bir ilişki vardır.
Diğer alt boyut olan yaşam boyu öğrenmeyi düzenleyememe ve mesleki doyum ile
lisansüstü eğitim yapma isteği değişkeni arasında anlamlı bir ilişki
bulunamamıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimi alt boyutu olan sebat
ile mezuniyet durumu değişkeni arasında anlamlı bir farklılık vardır.
Öğretmenlerin mesleki doyumları da cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde
değişmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |