Bu araştırmanın
amacı, Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde
görev yapan öğretmenlerin “öğretmenlik mesleğinin imajı” hakkındaki görüşlerini
belirlemektir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgu
bilim (fenomenoloji) deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve
liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Katılımcılar ile ön
görüşmeler yapılarak, görüşlerini belirtmekten kaçınmayacaklarını belirten 40
öğretmen çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma verileri, yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler
öğretmenlik mesleği imajını genel olarak olumsuz gördüklerini ve mesleki
imajlarının geçmişe oranla daha kötü durumda olduğunu belirtmişlerdir. Mesleki
imajlarına katkıda bulunmak için öğretmenlerin yapması gerekenlerde, en fazla
kendini geliştirme-yenileme ifadesi; MEB ve siyasilerin yapması gerekenlerde
ise, ekonomik şartlar iyileştirilmeli ve öğretmenlere saygı gösterilmeli-değer
verilmeli ifadeleri ön plana çıkmıştır.
İmaj mesleki imaj öğretmenlik mesleği öğretmenlik mesleği imajı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |