Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği
eğitiminin niteliğinin artırılmasına yönelik öğretmen adayları ve öğretim
elemanlarının görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi
benimsenmiş; veriler sınıf öğretmenliği programına kayıtlı 20 son sınıf
öğrencisi ve sınıf öğretmenliği programında derse giren 10 öğretim elemanıyla
yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının ve öğretim
elemanlarının görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla nitel araştırma veri toplama
tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, betimsel analiz
tekniğinden yararlanılarak toplanan verilerin analizi gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular son yıllarda sınıf öğretmenliği
programına yerleşen öğrencilerin profilinde akademik nitelik bağlamında düşüş
yaşandığını, sınıf öğretmenliği programına yerleşen öğrencilerin yarısından
fazlasının bölümü severek ve isteyerek tercih etmediğini, programda sınıf
öğretmenliğine katkısı olmayan derslerin fazla olduğunu ve verilen derslerin
dağılımının ve içeriğinin düzensiz olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca alanında
uzman öğretim elemanı yetersizliği yaşandığı, sınıf mevcutlarının kalabalık
olduğu, öğretmen adaylarının atama kaygısı yaşadığından derslerden verim
alamadığı araştırmanın önemli diğer sonuçları arasındadır. Sınıf öğretmenliği
eğitiminin niteliğinin artırılmasına dönük öğretim elemanları ve öğretmen
adaylarının önerilerine bakıldığında sınıf öğretmenliği programına öğrenci
alımında kriterlerin gözden geçirilmesi ve sınıf öğretmenliği programında ders
geçme not sisteminde değişiklik yapılması gerektiği sıkça vurgulanan görüşler
arasındadır.
Sınıf öğretmenliği öğretmen eğitimi sınıf öğretmenliği eğitiminin niteliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |