Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72
aylık çocukların sosyal problem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşluk
düzeyleri arasındaki ilişkinin ve ilkokula hazır bulunuşluk ile sosyal problem
çözme becerilerinin bazı değişkenlere (cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu,
sosyo-ekonomik düzey, kardeş sayısı, okul öncesi eğitime devam süresi) göre
incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın örneklemini,
İstanbul ili ilçelerindeki MEB’e bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokula bağlı
anasınıflarında okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-72 aylık 104 kız, 100
erkek toplam 204 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, “Kişisel Bilgi
Formu”, Yılmaz (2016) tarafından geliştirilmiş olan “Sosyal Problem Çözme
Becerileri Ölçeği” ve Polat Unutkan (2003) tarafından geliştirilmiş olan
“Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği” veri toplama aracı kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, çocukların sosyal
problem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşluk düzeyleri arasında
pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Karşılaştırma analizlerinde çeşitli değişkenler açısından gruplar
arasında anlamlı farklılıklar bulunmuş ve bulgular amaçlar bağlamında
yorumlanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Sosyal Problem Çözme Becerileri İlkokula Hazır Oluş Okul Öncesi Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |