Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YEREL MEDYA YAYIN YÖNETİCİLERİNİN AKTİF VATANDAŞLIK KONSEPTİ VE TÜRKİYE’DEKİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 992 - 1011, 11.05.2021
https://doi.org/10.24315/tred.763365

Öz

Medya okuryazarlığı, bireylerin “olguları farklı görme” becerilerini geliştiren, şiddet, cinsiyetçilik, ırkçılık vb. sosyal hastalıkların tedavi süreçlerinde etkili olarak kabul edilen eğitimsel araçlardan birine işaret etmektedir. Medya okuryazarlığı eğitimi ise, küresel boyutta ifade özgürlüğü ve bilgi edinme hakkı açısından, her vatandaşın sahip olduğu temel haklarının bir parçası olarak ele alınan; demokrasiyi kurmak ve desteklemek için gerekli görülen bir fenomen olarak karşımıza çıkmaktadır. Yerel yönetimler nasıl demokrasinin ilk basamağı ve çekirdeğiyse, yerel basın da demokrasinin sağlıklı işlemesi göreviyle yükümlü bir organizasyonlar bütünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, yerel medya yayın yönetmenlerinin aktif vatandaşlık kavramı ile medya okuryazarlığı eğitimi arasındaki ilişki hakkındaki görüşlerinin farklı açılardan incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, medya yayın yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda medya okuryazarlığının aktif vatandaşlık için etkili bir araç olabileceği sonucuna varılmaktadır.

Kaynakça

  • Aykaç, B. (2003). “Yönetimin İyiliştirilmesi ve Örgütsel Değişim”, (Ed. B. Aykaç, S. Durgun, H. Yayman), Türkiye’de Kamu Yönetimi, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Banks, J. A. (2008). Diversity, Group Identity and Citizenship Education in a Global Age, Educational Researcher, Vol. 68, No.4, pp.295-305.
  • Birzea, C. (2011). “Project on Education for Democratic Citizenship”, Directorate General IV Council of Europe F-67075, Strasbourg Cedex. (http://www.bpb.de/files/F0R5Q8.pdf web adresinden 08 Haziran 2020 tarihinde erişilmiştir)
  • Bogart, L. and Orenstein F.E. (1965) ‘Mass Media and Community Identity in an Interurban Setting’, Journalism Quarterly 42(2): 179–188.
  • Brandtweiner, R.; Donat, E. and Kerschbaum, J., (2010). How to become a sophisticated user: a two- dimensional approach to e-literacy, New Media& Society, Vol. 12, pp. 813-833.
  • Broadfoot, K. J., Munshi, D. and Nelson-Marsh, N., (2010). COMMUNEcation: a rhizomatic tale of participatory technology, postcoloniality and professional community, New Media &Society, 12(5): pp.797-812.
  • Burroughs, S., Bracato, K., Hopper, P.F. & Sanders, A. (2009). Media Literacy: A Central Component of Democratic Citizenship, The Educational Forum, 73 (2), pp. 154-167.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Akan Deniz Yazgan 0000-0002-4607-6700

Yayımlanma Tarihi 11 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazgan, A. D. (2021). YEREL MEDYA YAYIN YÖNETİCİLERİNİN AKTİF VATANDAŞLIK KONSEPTİ VE TÜRKİYE’DEKİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 11(2), 992-1011. https://doi.org/10.24315/tred.763365