Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENTELEKTÜEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN KATILDIĞI (2+1) SPOR TEKNİK HAREKET UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 1178 - 1194, 31.05.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1126662

Öz

Bu çalışma, Entelektüel Yetersizliği Olan Bireylere (EYOB) yaptırılan (2+1) Spor Teknik Hareket Uygulamalarına (STHU) yönelik görüşlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, Adana ili’nde özel eğitim merkezlerine devam eden 15 EYOB gönüllü olarak katılmıştır. Bu kişilere, 4 hafta/haftada 2 gün/günde 60dk. (2+1) STHU yapılmıştır. (2+1) STHU örnek hareket havuzları araştırmacılar tarafından oluşturulup müzik eşliğinde uygulanmıştır. Çalışmalar sonunda, uygulamaya katılan EYOB’ların sorumlu öğretmenlerine (4kişi), Birinci Derece Bakım Verenlere (BDBV) (3kişi) ve eğitmenlik yapan öğrencilerine (7kişi) uygulamalar hakkında yarı yapılandırılmış sorular yöneltilerek bu uygulama hakkındaki görüşleri alınmıştır. BDBV; bu uygulamadan EYOB’ların çok zevk aldıklarını bildirmişlerdir. Eğitmenlik yapan öğrenciler; bu uygulamanın özel eğitim merkezlerinde uygulanmasının gereğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, bu uygulama ile EYOB’ların spor teknik hareketleri daha kolay öğrenebildikleri belirtilmiştir. EYOB’lardan sorumlu öğretmenler ise, bu uygulamalar ile bireylerin motor ve sosyal becerilerinin geliştiğini bildirmişlerdir. Sonuç olarak; EYOB’lara yönelik (2+1) STHU’nun özel eğitim merkezlerinde yaygınlaştırılmasının önemini vurgulayabiliriz.

Teşekkür

Çalışmamıza gönüllülük esasıyla katılan özel gereksinimli bireylere, ailelere, sorumlu öğretmenlere ve lisans öğrencilerimize sonsuz teşekkürler...

Kaynakça

  • Alcantara-Cordero, F.J., Gomez-Píriz, P.T., Sanchez-Lopez, A.M. & Cabeza-Ruiz, R. (2020). Feasibility and reliability of a physical fitness tests battery for adults with intellectual disabilities: The SAMU DIS-FIT battery. Disability and Health Journal, 1-7. doi: 10.1016/j.dhjo.2020.100886.
  • Ansari, S., Hosseinkhanzadeh, A. A., AdibSaber, F., Shojaei, M., & Daneshfar, A. (2020). The Effects of Aquatic Versus Kata Techniques Training on Static and Dynamic Balance in Children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-7. https://doi.org/10.1007/s10803-020-04785-w.
  • Bondár, R. Z., Di Fronso, S., Bortoli, L., Robazza, C., Metsios, G. S., & Bertollo, M. (2020). The effects of physical activity or sport‐based interventions on psychological factors in adults with intellectual disabilities: A systematic review. Journal of Intellectual Disability Research, 64(2), 69-92.
  • Ceylan, M., Afacan, K. & Görmez-Ceylan, M. (2022). Covid-19 döneminde zihin yetersizliği olan öğrencilerin deneyimleri hakkında ailelerin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), ss. 354-369.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Ince 0000-0003-3438-3241

Nurcan Yıldırım 0000-0003-3196-2619

Elif Dilan Atılgan 0000-0001-8210-3836

Abdullah Türkmen 0000-0002-9655-9284

Erken Görünüm Tarihi 26 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ince, G., Yıldırım, N., Atılgan, E. D., Türkmen, A. (2023). ENTELEKTÜEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN KATILDIĞI (2+1) SPOR TEKNİK HAREKET UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 13(2), 1178-1194. https://doi.org/10.24315/tred.1126662