Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE GLOBALIZATION OF EDUCATION: A STUDY ON INTERNATIONAL STUDENTS IN TÜRKİYE

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 748 - 760, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1382464

Öz

The goal of this study is to conduct research on international students in Türkiye while examining the consequences of globalization on education. The distribution of numbers, education levels, departments and nationalities of these students is discussed using statistical data published by the Council of Higher Education (CHE). The general screening approach, one of the qualitative research methodologies, is used to analyse this data. Survey methods are a common analysis tool in big sample size investigations. To achieve more rational results, the scope of the investigation was limited to the last five years. According to the findings, it is observed that the number of international students in Türkiye is increasing year after year. While bachelor education is the most preferred level, the most preferred department is business administration. These students are mostly from Türkiye's neighbouring nations, the Middle East, and Africa, yet when we look at graduation rates, we see that students from Europe are more successful.

Kaynakça

  • Agarwal, V. B., & Winkler, D. R. (1985). Migration of foreign students to the United States. The Journal of Higher Education, 56(5), 509-522.
  • Alagöz, S. B., & Geçkil, T. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya ili örneği. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285.
  • Altbach, P. G. (1986). The foreign student dilemma. Teachers College Record, 87(4), 589-610. Altbach, P. G. (1989). The new internationalism: Foreign students and scholars. Studies in Higher Education, 14(2), 125-136.
  • Altbach, P. G. (1991). Impact and adjustment: Foreign students in comparative perspective. Higher Education, 21(3), 305-323.
  • Altbach, P. G. (2004). Higher education crosses borders: Can the United States remain the top destination for foreign students?. Change: The Magazine of Higher Learning, 36(2), 18-25.
  • Bailey, K. D. (1994). Methods of social research. Simon and Schuster.
  • Bakhtiari, S., & Shajar, H. (2006). Globalization and education: Challenges and opportunities. International Business & Economics Research Journal (IBER), 5(2), 95-101.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Banks, J. A. (1993). Multicultural education: Development, dimensions, and challenges. The Phi Delta Kappan, 75(1), 22-28.

EĞİTİMDE KÜRESELLEŞME: TÜRKİYE’DEKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 748 - 760, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1382464

Öz

Bu çalışmanın amacı, küreselleşmenin eğitim üzerindeki sonuçlarını incelerken, Türkiye’deki uluslararası öğrenciler üzerine bir araştırma yapmaktır. Bu öğrencilerin sayıları, eğitim düzeyleri, bölümleri ve uyruklarına göre dağılımları Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yayımlanan istatistiksel veriler kullanılarak ele alınmaktadır. Bu verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama yaklaşımı kullanılmaktadır. Tarama yöntemleri, örneklem boyutunun büyük olduğu araştırmalarda sıklıkla kullanılan bir analiz yöntemi olmaktadır. Daha rasyonel sonuçlara ulaşabilmek için araştırmanın kapsamı son beş yılla sınırlandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Türkiye'deki uluslararası öğrenci sayısının her geçen yıl arttığı gözlemlenmektedir. En fazla tercih edilen öğrenim düzeyi lisans olurken, en fazla tercih edilen bölümün ise işletme bölümü olduğu görülmektedir. Bu öğrencilerin genellikle Türkiye’nin komşu ülkelerinden, Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden geldiği, ancak öğrencilerin mezuniyet oranlarına baktığımızda ise, Avrupa’dan gelen öğrencilerin daha başarılı olduğu gözlemlenmektedir.

Kaynakça

  • Agarwal, V. B., & Winkler, D. R. (1985). Migration of foreign students to the United States. The Journal of Higher Education, 56(5), 509-522.
  • Alagöz, S. B., & Geçkil, T. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya ili örneği. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285.
  • Altbach, P. G. (1986). The foreign student dilemma. Teachers College Record, 87(4), 589-610. Altbach, P. G. (1989). The new internationalism: Foreign students and scholars. Studies in Higher Education, 14(2), 125-136.
  • Altbach, P. G. (1991). Impact and adjustment: Foreign students in comparative perspective. Higher Education, 21(3), 305-323.
  • Altbach, P. G. (2004). Higher education crosses borders: Can the United States remain the top destination for foreign students?. Change: The Magazine of Higher Learning, 36(2), 18-25.
  • Bailey, K. D. (1994). Methods of social research. Simon and Schuster.
  • Bakhtiari, S., & Shajar, H. (2006). Globalization and education: Challenges and opportunities. International Business & Economics Research Journal (IBER), 5(2), 95-101.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Banks, J. A. (1993). Multicultural education: Development, dimensions, and challenges. The Phi Delta Kappan, 75(1), 22-28.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Çok Kültürlü Eğitim, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceyhan Mutlu 0000-0002-8804-8652

Erken Görünüm Tarihi 25 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 28 Ekim 2023
Kabul Tarihi 1 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mutlu, C. (2024). THE GLOBALIZATION OF EDUCATION: A STUDY ON INTERNATIONAL STUDENTS IN TÜRKİYE. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 748-760. https://doi.org/10.24315/tred.1382464