Recently, the studies on teaching English via virtual technologies have been increasing; however, to the author’s knowledge studies in the existing literature concerning the metaverse are still not at a desirable level. Thus, the aim of the study is to investigate the pre-service teachers’ views on incorporating metaverse into English language teaching. To accomplish this aim, 13 pre-service English language teachers are interviewed employing a focus group discussion. Purposive sampling is adopted to select the participants. The data gathered through the focus group discussion are analyzed using the content analysis. The findings of the study indicated that there were both positive and negative views of participants considering the incorporation of metaverse into English language teaching. Also, it was found that participants expressed some concerns about employing metaverse in teaching in Turkey for several reasons. In addition, most of the students advocated a balanced integration for applying the metaverse in their future teaching concepts, while some were opposed to it. In conclusion, this study can provide an up-to-date and comprehensive perspective on the issue of integrating metaverse in the field of English language teaching as well as offering insights, suggestions, and recommendations for future research.
metaverse virtual worlds English language teaching technology integration virtual environment
Son zamanlarda İngilizcenin sanal gerçeklik teknolojileri kullanılarak öğretilmesine yönelik çalışmalar giderek artmaktadır; ancak alan yazı incelendiğinde metaverse ortamında İngilizce öğretimi kapsamında yapılan çalışmaların sayısının halen sayıca az olduğu görülmektedir. Bunlar göz önüne alındığında çalışmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının metaverse ortamında İngilizce öğretimine ilişkin görüşlerini araştırmaktır. Bu kapsamda Türkiye’deki bir devlet üniversitesindeki 13 İngilizce öğretmen adayıyla nitel bir çalışma yürütülmüş ve veri toplama işlemi odak grup görüşmeleri aracılığıyla yapılmıştır. Katılımcıların seçiminde adayların gönüllülüğü esas alınmıştır, ayrıca amaçlı örnekleme veri toplama yöntemi benimsenmiştir. Odak grup görüşmesi yoluyla toplanan veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre metaverse ortamında İngilizce öğretimine dair katılımcıların hem olumlu hem de olumsuz görüşleri bulunmakla beraber olumsuz temalar daha öne çıkmaktadır. Ayrıca katılımcılar Türkiye’de metaverse ortamında İngilizce öğretimine ilişkin bazı endişelerini dile getirmişlerdir. Bununla birlikte, katılımcıların çoğu kariyerlerinin ilerleyen dönemlerinde metaverse ortamında İngilizce öğretmeye yönelik olarak dengeli bir entegrasyonu savunurken, bazı katılımcılar ise geleneksel yöntemlere bağlı kalmak istediklerini ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, bu çalışma İngilizce öğretimi alanına metaverse’ün dahil edilmesi konusunda güncel ve kapsamlı bir bakış açısı sağlamanın yanı sıra gelecekteki araştırmalar için öneriler sunmaktadır.
metaverse sanal dünya İngilizce öğretimi eğitimde teknoloji entegrasyonu sanal evren
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |