Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinde örgütsel saygınlık ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 220 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Verilerin analizinde, değişkenlere ait ortalama ve standart sapma gibi betimleyici istatistiklerden yararlanılmıştır. İlk olarak örgütsel saygınlık ölçeği ve örgütsel özdeşleşme ölçeğinin normal dağılım hipotezine uyup uymadığı çarpıklık ve basıklık katsayılarına bakılmak suretiyle tespit edilmiş ve parametrik test yöntemleri tercih edilmiştir. Çalışmanın değişkenleri olan örgütsel saygınlık ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ile incelenmiştir. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel saygınlık düzeyleri ile örgütsel özdeşleşme seviyeleri arasında anlamlı, orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Diğer bir ifade ile beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel saygınlık seviyeleri artıkça örgütsel özdeşleşme seviyelerinin de arttığı söylenebilir.
The aim of this study is to examine the relationship between organizational prestige and organizational identification in physical education and sport teachers. The research was designed in relational survey model. The sample of the study consisted of 220 physical education and sports teachers determined by simple random sampling method. In the analysis of the data, descriptive statistics such as mean and standard deviation of the variables were used. Firstly, it was determined whether the organizational prestige scale and organizational identification scale complied with the normal distribution hypothesis by looking at the skewness and kurtosis coefficients and parametric test methods were preferred. The relationship between organizational dignity and organizational identification, which are the variables of the study, was examined with Pearson Product Moment Correlation Coefficient. As a result, it was determined that there was a significant, moderate, positive relationship between organizational prestige levels and organizational identification levels of physical education and sports teachers. In other words, it can be said that as the organizational prestige levels of physical education and sports teachers increase, their organizational identification levels also increase.
Physical education organizational reputation organization identification
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |