Konuşma becerisi, bir kişinin doğrudan kendini ifade ettiği, duygu ve düşüncelerini başkalarına açıkça aktardığı bir yetenektir. Bu beceri kişinin yalnızca kendi ihtiyaçları için değil, aynı zamanda başkalarıyla iletişim kurarken de kullanması gereken en önemli yetilerden biri olarak değerlendirilmektedir. Konuşma becerisi, diğer becerilerden farklı olarak, kişinin sosyal ilişkileri geliştirmesiyle doğrudan ilişkilendirildiği için psikoloji, sosyal psikoloji, davranış bilimleri, iletişim bilimleri gibi disiplinlerle yakından ilişkilidir ve kişinin bu alandaki davranışlarıyla da gelişir. Bu noktada kişilerin konuşma tutumlarının konuşma becerileri üzerinde önemli bir etkisinin olduğunu, özellikle topluluk önünde konuşmaya yönelik tutumların gerek akademik yaşamda gerekse sosyal yaşamda önemli bir etken olduğunu söylemek mümkündür.
Alanyazın incelendiğinde konuşmaya ilişkin konuşma tutumlarını ölçmeye yönelik ölçme araçlarının bulunduğu ancak bunların bireysel veya birebir konuşmaları değerlendirmeye yönelik olduğu; bireylerin bir topluluk önünde konuşmaya yönelik tutumlarını belirlemeye uygun ölçme aracının bulunmadığı görülmüştür. Alanyazındaki bu eksikliğin giderilmesi için Brown ve Welch (2022) tarafından geliştirilen ölçeğin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, bir grubun belirli özelliklerini tespit etmek için verilerin toplanmasını amaçlayan tarama modelinde yürütülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |