İnternetteki içeriklerin genişlemesi kullanım oranını da arttırmakta ve bu artış beraberinde bağımlılık gibi birçok sorunu da getirmektedir. Ortaya çıkan bu bağımlılık türü kişilerin yaşadıkları çağın gerekliliklerini yerine getirmelerine engel olabilmektedir. Bundan dolayı bu araştırma ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığı ve 21. yüzyıl becerileri düzeylerini belirlemeyi ve internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerinin üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Arnavutköy ilçesinde bulunan Osman Gazi Ortaokulu, Hadımköy Örfi Çetinkaya Ortaokulu ve Mehmet Akif Ersoy Ortaokulundaki eğitim gören 211 kız ve 212 erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırmamızda ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak internet bağımlılığı ölçeği, 21. yüzyıl becerileri ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İnternet bağımlılığı ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi için korelasyon analizi ve internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerini yordamadaki gücünün belirlenmesinde basit regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerini anlamlı bir şekilde yordadığı saptanmıştır.
The expansion of content on the Internet increases the rate of use, and this increase brings with it many problems, such as addiction. This type of addiction can prevent people from fulfilling the requirements of the age they live in. Therefore, this study aimed to determine the levels of internet addiction and 21st-century skills of middle school students and to determine the effect of internet addiction on 21st-century skills. The study group of the research consisted of 211 female and 212 male students studying at Osman Gazi Secondary School, Hadımköy Örfi Çetinkaya Secondary School, and Mehmet Akif Ersoy Secondary School in Arnavutköy district. A relational survey model was used in our research. Internet addiction scale, 21st century skills scale, and personal information form were used as data collection tools. Correlation analysis was used to determine the relationship between internet addiction and 21st-century skills and simple regression analysis was used to determine the power of internet addiction in predicting 21st-century skills. The study found that internet addiction significantly predicted 21st-century skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |