Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DO MIDDLE SCHOOL STUDENTS' INTERNET ADDICTIONS AFFECT THEIR 21ST CENTURY SKILLS? (THE CASE OF ARNAVUTKOY DISTRICT)

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1831 - 1845
https://doi.org/10.24315/tred.1452603

Öz

İnternetteki içeriklerin genişlemesi kullanım oranını da arttırmakta ve bu artış beraberinde bağımlılık gibi birçok sorunu da getirmektedir. Ortaya çıkan bu bağımlılık türü kişilerin yaşadıkları çağın gerekliliklerini yerine getirmelerine engel olabilmektedir. Bundan dolayı bu araştırma ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığı ve 21. yüzyıl becerileri düzeylerini belirlemeyi ve internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerinin üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Arnavutköy ilçesinde bulunan Osman Gazi Ortaokulu, Hadımköy Örfi Çetinkaya Ortaokulu ve Mehmet Akif Ersoy Ortaokulundaki eğitim gören 211 kız ve 212 erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırmamızda ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak internet bağımlılığı ölçeği, 21. yüzyıl becerileri ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İnternet bağımlılığı ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi için korelasyon analizi ve internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerini yordamadaki gücünün belirlenmesinde basit regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma internet bağımlılığının 21. yüzyıl becerilerini anlamlı bir şekilde yordadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, F. ve Ünübol, H. (2006). Ergenlerde internet bağımlılığı ile şema mekanizmaları arasındaki ilişki. Journal of Dependence, 22(2), 103-113.
  • Aldemir, E., Çelikay, H., Havaçeliği-Atlam, D., Ögel, K., & Altıntoprak, A.E. (2018). Alcohol consumption and associated factors with alcohol consumption among university students. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 28(1), 47-56.
  • Altunkaya, H. ve Çelik, M.E. (2020). Türkçeyi yabancı dil olarak öğretenlerin 21. Yüzyıl becerileri yeterlikleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25(3), 813-826.
  • Anlayışlı, C. ve Bulut Serin, N. (2019). Lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyonun cinsiyet, akademik başarı ve internete giriş süreleri açısından incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97), 730-743.
  • Aslan, E. ve Yazıcı, A. (2016). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili sosyodemografik faktörler. Klinik Psikiyatri, (19), 109-117.
  • Atalay, N., & Anagun, S. Ş. (2016). Evaluating technology integration in science teaching with 21st-century skills: A slow-motion application. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 405-424.
  • Bal, M. (2018). Türkçe version 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49–64.
  • Balcı, Ş. ve Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili. Selçuk İletişim Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bao, L., & Koenig, K. (2019). Physics education research for 21st-century learning. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 1(1), 1-12.
  • Batıgün, D. ve Kılıç, N. (2011). İnternet bağımlılığı ile kişilik özellikleri, sosyal destek, psikolojik belirteler ve bazı sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 26(67), 1-10.

DO MIDDLE SCHOOL STUDENTS' INTERNET ADDICTIONS AFFECT THEIR 21ST CENTURY SKILLS (THE CASE OF ARNAVUTKOY DISTRICT)

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1831 - 1845
https://doi.org/10.24315/tred.1452603

Öz

The expansion of content on the Internet increases the rate of use, and this increase brings with it many problems, such as addiction. This type of addiction can prevent people from fulfilling the requirements of the age they live in. Therefore, this study aimed to determine the levels of internet addiction and 21st-century skills of middle school students and to determine the effect of internet addiction on 21st-century skills. The study group of the research consisted of 211 female and 212 male students studying at Osman Gazi Secondary School, Hadımköy Örfi Çetinkaya Secondary School, and Mehmet Akif Ersoy Secondary School in Arnavutköy district. A relational survey model was used in our research. Internet addiction scale, 21st century skills scale, and personal information form were used as data collection tools. Correlation analysis was used to determine the relationship between internet addiction and 21st-century skills and simple regression analysis was used to determine the power of internet addiction in predicting 21st-century skills. The study found that internet addiction significantly predicted 21st-century skills

Kaynakça

  • Aksoy, F. ve Ünübol, H. (2006). Ergenlerde internet bağımlılığı ile şema mekanizmaları arasındaki ilişki. Journal of Dependence, 22(2), 103-113.
  • Aldemir, E., Çelikay, H., Havaçeliği-Atlam, D., Ögel, K., & Altıntoprak, A.E. (2018). Alcohol consumption and associated factors with alcohol consumption among university students. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 28(1), 47-56.
  • Altunkaya, H. ve Çelik, M.E. (2020). Türkçeyi yabancı dil olarak öğretenlerin 21. Yüzyıl becerileri yeterlikleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25(3), 813-826.
  • Anlayışlı, C. ve Bulut Serin, N. (2019). Lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve depresyonun cinsiyet, akademik başarı ve internete giriş süreleri açısından incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97), 730-743.
  • Aslan, E. ve Yazıcı, A. (2016). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili sosyodemografik faktörler. Klinik Psikiyatri, (19), 109-117.
  • Atalay, N., & Anagun, S. Ş. (2016). Evaluating technology integration in science teaching with 21st-century skills: A slow-motion application. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 405-424.
  • Bal, M. (2018). Türkçe version 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49–64.
  • Balcı, Ş. ve Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili. Selçuk İletişim Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bao, L., & Koenig, K. (2019). Physics education research for 21st-century learning. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 1(1), 1-12.
  • Batıgün, D. ve Kılıç, N. (2011). İnternet bağımlılığı ile kişilik özellikleri, sosyal destek, psikolojik belirteler ve bazı sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 26(67), 1-10.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitimin Psikolojik Temelleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Söner 0000-0001-9741-5357

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2024
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Söner, O. (2024). DO MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ INTERNET ADDICTIONS AFFECT THEIR 21ST CENTURY SKILLS (THE CASE OF ARNAVUTKOY DISTRICT). Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1831-1845. https://doi.org/10.24315/tred.1452603