ÜSTÜN YETENEKLİ (BİLSEM) ÖĞRENCİLERİN GÖÇ KAVRAMI VE GÖÇMEN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Yıl 2024,
Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 1 - 29, 29.10.2024
Pınar Uçkan
,
Berra Bulut
Öz
Bu çalışmanın amacı, BİLSEM’de öğrenim gören üstün yetenekli öğrencilerin göç ve göçmenlere yönelik görüşlerini, göçlerin yol açtığı sorunlara dair çözüm önerilerini ve göçlerin geleceğine yönelik öngörülerini tespit etmektir. Üstün yetenekli öğrencilerin göçle ilgili fikirlerinin, mevcut sorunların çözümüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışma, alana önemli katkılar sunmayı hedeflemektedir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veri toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Çorum Bilim ve Sanat Merkezi’nde eğitim gören 35 üstün yetenekli öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin göç ve göçmenlerle ilgili görüşleri incelenmiş, iletişim boyutları değerlendirilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Elde edilen bulgular, katılımcı ifadeleri ile desteklenmiştir.
Etik Beyan
çalışma kapsamında etik ilkelere uyulmuştur
Destekleyen Kurum
çalışma kapsamında herhangi bir kurumdan destek alınmammıştır
Kaynakça
- Bircan, T., & Sunata, U. (2015). Educational assessment of Syrian refugees in Turkey. Migration Letters, 12(3), 226-237. Redrieved from https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=477065
- Castles, S., Miller, M. J., Bal, B. U., & Akbulut, İ. (2008). Göçler çağı: Modern dünyada uluslararası göç hareketleri. İstanbul Bilgi Üniversitesi.
- Cazares, L. R. A. (2009). A comparative study of average and high-achieving high school immigrant and non- immigrant students of Mexican heritage (Unpublished Master’s Thesis) University of Southern California, Goodburn. Redrieved from https://www.researchgate.net/publication/39745315_A_comparative_study_of_average_and_high- achieving_high_school_immigrant_and_non-immigrant_students_of_Mexican_heritage
- Chacón, J. M. (2009). Managing migration through crime. Colum. L. Rev. Sidebar, 109, 135. Redrieved from https://scholarship.law.uci.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1574&context=faculty_scholarship
- Chikkatur, A. P. (2009). Difference matters: Race, immigration and national identity at a diverse, urban public high school (Unpublished Doctoral Dissertation) University of Pennsylvania Redrieved from https://www.proquest.com/openview/d7165d2ef4e6701488640f47a13a1970/1?pqorigsite=gscholar&cbl =18750
- Danış, A. D. (2004). Yeni göç hareketleri ve Türkiye. Birikim Dergisi, 184(1-2), 1-12. https://www.academia.edu/download/10202856/yenigochareketleri.pdf
- Duman, T. (2016). Sosyal uyumu sağlamak için Suriyelilerin eğitiminin önemi. HM Paksoy ve diğerleri içinde, II. Ortadoğu Konferansları: Ortadoğu’daki Çatışmalar Bağlamında Göç Sorunu, 46-54.
- Ekici, Y. F. (2015). Çocukların göçle birlikte yaşadıkları eğitim sorunları üzerine bir inceleme. Disiplinler arası Göç ve Göç Politikaları Sempozyumu. https://hdl.handle.net/20.500.12436/5330
- Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları.
- Gencer, T. E. & Karagöz, D. (2016). Mülteci çocukların mekânsal ve psiko-sosyal yoksunlukları: kentsel alanlarda mülteci çocuk olmak. (Ed. A. Çolpan Kavuncu), Kentsel Güvenlik ve Çocuk Suçluluğu, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, ss. 37-46.
- Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105. http://miguelangelmartinez.net/IMG/pdf/1994_Guba_Lincoln_Paradigms_Quali_Research_chapter.pdf