Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FRANSA VE TÜRKİYE SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN DEĞERLER

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 46 - 61, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1508874

Öz

Bu çalışmada, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı ile Türkiye 2018 ve 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, Schwartz Değer Sınıflaması kapsamında incelenmiştir. Schwartz Değer Sınıflaması, kapsamlı ve uluslararası alanda kabul görmüş olması nedeniyle tercih edilmiştir. Araştırmada ilk olarak, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı’nın genel yapısı hakkında bilgi sunulmuştur. Çalışmanın amacı, her iki ülkenin eğitim programlarının Schwartz değer sınıflamasına göre karşılaştırılması ve mevcut durumlarının analiz edilerek alana önemli bir katkı sağlanmasıdır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği çalışma kapsamında doküman incelemesi yapılarak veriler sistematik olarak analiz edilmiştir. Bulgular, Fransa Tarih ve Coğrafya Öğretim Programı’nda özaşkınlık değerinin ön planda olduğunu, Türkiye 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda özaşkınlık ve muhafazakarlık değerlerinin, Türkiye 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda ise özaşkınlık ve özgenişletim değerlerinin öne çıktığını göstermektedir. Değerlerin eğitim müfredatına entegrasyonu, öğrencilerin dengeli gelişimini ve toplumsal rollerde sorumluluk almalarını teşvik edebilir. Bu nedenle, çalışma, Türkiye ve Fransa'nın öğretim programlarını değerlendirerek değerler eğitiminin önemini vurgulamakta ve bu kapsamda öneriler sunmaktadır.

Kaynakça

  • Aktaş, V., Tokmak, A. & Kara, İ. (2021). Sosyal bilgiler ders kitaplarının küresel sorunlar açısından incelenmesi: Fransa ve Türkiye örneği. Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi, 2(3), 266-289. https://doi.org/10.29329/jirte.2021.408.6
  • Altun, R. (2015). “Fen lisesi ve imam hatip lisesi öğrencilerinin değer yönelimleri (Samsun örneği)”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (2), 195-224. https://dergipark.org.tr/en/pub/guifd/issue/29295/313634
  • Altunay, E., & Yalçınkaya, M. (2011). Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 5-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10329/126616
  • Aydın, M., Kara, İ. ve Tokmak, A. (2023). Examination of French Secondary School History-Geography Teaching Programmes. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(4),1190-1212. https://doi.org/10.34056/aujef.1229676
  • Benninga, J. S., Berkowitz, M. W., Kuehn, P., & Smith, K. (2003). The relationship of character education implementation and academic achievement in elementary schools. Journal of Research in Character Education, 1(1), 19-32. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/255629216
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative ınquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage Pub. https://cir.nii.ac.jp/crid/1571980074750071040
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Değerler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaşar Kop 0000-0001-7742-0490

Berra Bulut 0009-0009-9957-0305

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 23 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Kop, Y., & Bulut, B. (2024). FRANSA VE TÜRKİYE SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN DEĞERLER. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 46-61. https://doi.org/10.24315/tred.1508874