Bu araştırmanın amacı, 2012 yılından itibaren yılda bir kez yapılan Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumunda (USBES) sunulan bildirilerin çeşitli değişkenler açısından incelenerek alan yazındaki ihtiyaçları belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin kullanıldığı bu çalışmada veriler Sosyal Bilgiler Eğitimcileri Birliği Derneği’nin resmî web sayfasından elde edilerek doküman analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında sempozyumlar, yapıldıkları yıl, düzenlendikleri kurum, belirlenen temaları, bildiri/katılımcı sayısı; sunulan bildiriler ise konu, yöntem, örneklem/çalışma grubu kategorilerinde analiz edilmiştir. 2020 yılında pandemi nedeniyle yapılamayan ve toplamda 11 defa gerçekleşen sempozyumun ilkine ulaşılamadığından, sonuncusu (2024) ise araştırma yapılırken devam ettiğinden söz konusu yıllardaki bildiriler araştırma dışında tutulmuş ve toplamda 10 sempozyum/1762 bildiri incelenmiş içlerinden sosyal bilgilerle ilişkili 1229’u araştırmaya dahil edilmiştir. Kongreleri düzenleyen kurumlar sırasıyla Marmara, Aksaray, Gazi, Abant İzzet Baysal, Pamukkale, Anadolu, Ahi Evran, Ankara, Abant İzzet Baysal, Recep Tayyip Erdoğan ve Fırat Üniversiteleri’dir. Bildiriler tema bakımından incelendiğinde, araştırmacıların kongrelerin düzenlendiği yılın gündemindeki olay ve gelişmeler üzerine çalışma yaptıkları tespit edilmiştir
Sosyal Bilgiler Eğitimi USBES(Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu) Bildiri
çalışma kapsamında etik ilkelere uyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı |