Uzaktan eğitim, internet ve teknolojileri kullanılarak zaman ve mekândan bağımsız olarak gerçekleştirilen bir eğitim sistemidir. Acil durumlarda uzaktan eğitim, tüm kademelerde ya da belli kademelerde uygulanabilmektedir. Bu çalışmada da 6 Şubat Kahramanmaraş depremleri nedeniyle yükseköğretimde kısa süreli uzaktan eğitime geçilmesinin öğrenciler üzerindeki etkileri anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yönteminin fenomenolojik deseni uygun görülmüş ve araştırma yorumsamacı yaklaşımla kurgulanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu Kovancılar Meslek Yüksekokulu’nda okuyan ve kısa süreli uzaktan eğitimi deneyimleyen öğrencilerden oluşmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak farklı bölümlerdeki öğrenciler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler metin haline getirildikten sonra kodlanmış ve temalar belirlenmiştir. Araştırmanın temaları; öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin düşünceleri, öğrencilerin derslere katılmama nedenleri ve öğrencilerin yaşadıkları sorunlar şeklindedir. Araştırmada uzaktan eğitimin zaman ve mekân sınırsızlığı, masrafların azalması, rahatlık, zaman tasarrufu gibi yönlerden avantajlı ancak verimsiz, öğretici olmama, etkileşimin olmaması ve kendini açıkça ifade edememe gibi yönlerden de dezavantajlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin tamamının düzenli olarak derslere katılmadığı ve bunun nedenlerinin de zorunluluğun olmaması, internet kısıtlılığı, depremzede olma ve ev ortamının verdiği odaklanma sorunu olduğu görülmektedir. Öğrencilerin uzaktan eğitimde internet kısıtlılığı, teknik aksaklıklar, uygulama derslerinin öğrenilememesi, dikkat dağınıklığı gibi sorunlar yaşadıkları da tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |