Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin ekran bağımlılığı, zorbalık ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Nicel araştırma yöntemiyle yapılan bu çalışmaya 226 erkek, 222 kız olmak üzere toplam 448 öğrenci katılmıştır. Bulgulara göre, ilkokul öğrencilerinin ekran bağımlılığı, zorbalık ve yalnızlık düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Erkeklerin ekran bağımlılığı ve zorbalık düzeyleri kızların düzeylerinden anlamlı olarak daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin kardeş sayısı, ebeveyn eğitim düzeyi, sınıf düzeyi ve hane geliri değişkenlerine göre zorbalık düzeyinde anlamlı farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hane geliri, anne eğitim düzeyi ve kardeş sayısı değişkenlerine göre yalnızlık düzeyinde anlamlı farklılıklar oluştuğu saptanmıştır. Ayrıca, ekran bağımlılığının zorbalık ve yalnızlık düzeyleri ile pozitif yönde ve zayıf düzeyde bir ilişkisinin olduğu bulunmuştur. Zorbalık ve yalnızlığın aynı yönde ve orta güçlükte ilişkili oldukları bulunmuştur. Öğrencilerdeki zorbalığın bazı değişkenlerce yordandığı da tespit edilmiştir.
Çocuklar İlkokul Öğrencileri Ekran Bağımlılığı Zorbalık Yalnızlık
This study aims to examine the relationship between the levels of screen addiction, bullying and loneliness among primary school students. A total of 448 students, 226 boys and 222 girls, participated in this study, which was conducted with quantitative research method. According to the findings, it was found that primary school students had low levels of screen addiction, bullying and loneliness. Boys' screen addiction and bullying levels were significantly higher than girls' levels. It has been determined that there are significant differences in the level of bullying according to the variables of the number of siblings, parental education level, grade level and household income. It was determined that there were significant differences in the level of loneliness according to the variables of students' household income, mother's education level and number of siblings. In addition, screen addiction was found to have a positive and weak relationship with bullying and loneliness levels. Bullying and loneliness were found to be related in the same direction and with moderate difficulty. It was also found that bullying in students was predicted by some variables.
Children Primary School Students Screen Addiction Bullying Loneliness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Öğrenme Kuramları, Öğretim Teknolojileri, Informal Öğrenme, Okul Dışı Öğrenme, Değerler Eğitimi, Eğitimin Psikolojik Temelleri , Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Kapsayıcı Eğitim, Eğitim Felsefesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |