Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne
giriş sürecinin başlamasıyla her alanda olduğu gibi Yüksek Öğrenim alanında da
uyum ve tanınma gereksinimi doğmuştur. Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı
hedefleyen bir reform süreci olarak bilinen ‘Bologna Süreci’ her ülkenin özgür
iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur. Bu oluşumun hedefleri doğrultusunda ‘Avrupa
Yeterlikler Çerçeveleri’ ve bu çerçevelerle bağlantılı olarak her ülke için
‘Ulusal Yeterlikler Çerçeveleri’ oluşturulmuştur. Bu çalışmada yeterlikler
çerçevesinin önemli kavramlarından biri olan ‘öğrenme çıktıları’
incelenecektir. Önceden başka bilim dallarının alt/yan alanı olarak kabul
görmüş fakat günümüzde bağımsız bir bilim dalı olarak tanınmakta olan
‘çeviribilim’, bu alanda verilen üniversite düzeyindeki eğitimin önemi, Bologna
Sürecinde ortak yükseköğretim hedeflerine uyumun getirileri ile zorlukları ve
öğrenme hedefleri doğrultusundaki öğrenme çıktılarının ne derece
gerçekleştirilebilir ya da uygulanabilir olduğu gibi konular kendi aralarında
ilişkilendirilerek değerlendirilecek, bu bağlamda bazı öneriler getirilmeye
çalışılacaktır.
Bologna Süreci Yeterlilikler Çerçevesi Öğrenme Çıktıları Çeviribilim Çeviri Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 12 |