Bu
araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören son sınıf
öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerinin bazı
değişkenlere göre incelemektir. Nicel yaklaşım çerçevesinde tasarlanan
çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim
yılının bahar yarıyılında Karadeniz Teknik Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf
Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 329 öğretmen adayının katılımıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri
toplama aracı olarak Schmidt
ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanması
Bahçekapılı, (2011) tarafından yapılan Öğretmen Adayları Teknolojik Pedagojik
Alan Bilgisi ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 18.0
yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre
sınıf öğretmeni adaylarının genel Teknolojik Pedagojik Alan Bilgiler “iyi”
düzeydedir. Cinsiyet değişkeni açısından kadın öğretmen adaylarının, pedagoji
bilgisi, pedagojik alan bilgisi, teknolojik pedagoji bilgisi ve teknolojik
pedagojik alan bilgisi boyutlarında erkek öğretmen adaylarına göre daha iyi
düzeyde oldukları belirlenmiştir. Kişisel bilgisayara ve internet erişimine
sahip olma değişkenleri açısından da ölçeğin alt boyutlarının bazılarında
anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda sınıf öğretmeni
yetiştiren kurumlara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Sınıf öğretmeni adayları değişkenler Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |