In this study, the effect of nature education activities in an environmental project, which was supported by TUBITAK, on the change of the levels of environmental literacy of pre-service teachers and their thoughts about the nature education were aimed to investigate. Study was designed in one group pre-test post-test pattern. Research participants were 20 pre-service teachers from different universities education faculties and different departments of the faculties. Environmental literacy scale that was applied as pre- and post-test and a form consisting of open-ended questions were used to gather the research data. Quantitative data were analyzed by using paired samples t-test by comparing the scores of pre- and post-tests. Content analysis was used to analyze the qualitative data. Results show that pre-service teachers’ environmental literacy post-test scores were higher than their pre-test scores. The increase in environmental perception was significant. Participants of this research state that they obtained some gains with the nature education like awareness about environmental issues, improvement in environmental conscious, contribution to their professional development and learning how theoretical knowledge can put into application
environmental education environmental literacy nature education preservice teacher
Bu çalışmada, TÜBİTAK tarafından desteklenen bir çevre projesi ile gerçekleştirilen doğa eğitiminin öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerindeki değişimine etkisi ve doğa eğitimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma tek grup öntest - sontest deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırma katılımcılarını farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinden ve eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinden katılan 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla ön test ve son test olarak çevre okuryazarlığı testi ve etkinliklerin gerçekleştirilmesinden sonra uygulanan açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Nicel olarak elde edilen verilerin analizinde ön test ve son test puanlarının karşılaştırılabilmesi amacıyla eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; çevre okuryazarlığının ele alınan boyutları ile ilgili katılımcıların son test puanlarında artış olduğu görülmektedir. Bu artış çevresel algı puanlarında anlamlı düzeydedir. Katılımcıların doğa eğitimi ile; çevre konusunda farkındalık sağlama, çevre bilincini geliştirme, mesleki gelişimlerine katkı sağlama ve teorik bilgilerin uygulamasını görme gibi kazanımlar elde ettikleri belirlenmiştir
Çevre eğitimi çevre okuryazarlığı doğa eğitimi öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |