Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerini, eğitim düzeyi, yaş ve günlük internet kullanım süresi açısından incelemektir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini çevrimiçi bir sosyal ağ uygulaması aracılığıyla ulaşılan 1135 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Demografik Özellikleri Belirleme Formu ve Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri Envanteri ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler ve tek faktörlü varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre sosyal ağ kullanan öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejileri, yaş, eğitim düzeyi ve günlük internet kullanım süresi bakımından anlamlı farklılık göstermektedir. Bu anlamlı farklılığın daha net belirlenmesi ve bütüncül bir bakış açısının ortaya konması için gelecek araştırmalarda daha geniş kitlelerden veri toplanması ve çok değişkenli istatistiksel yöntemlerden yararlanılması önerilmektedir.
Çevrimiçi bilgi arama çevrimiçi bilgi arama stratejileri sosyal ağ kullanıcıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |