Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrencilerin derse
yönelik öğrenmelerini daha etkili hale getirmek amacıyla öğrenmeyi destekleyici
ihtiyaçlar belirlenmiştir. Görme yetersizliği olan öğrencilerin öğrenmeye yönelik
ihtiyaçlarının belirlenmesinde iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum İli Görme Engelliler
Ortaokulu’nda öğrenim gören 6. sınıf görme yetersizliği olan öğrenciler
oluşturmaktadır. Görme yetersizliği olan öğrencilerin eğitim ortamına,
öğretime, öğrenime ve ölçme-değerlendirmeye yönelik ihtiyaçlar ders sırasında
yapılan gözlemler, ders sonrası video kayıtların incelenmesi ve ünite sonunda
yapılan görüşmeler sonucu belirlenmiştir. Verilerin detaylı incelenmesi
sonucunda içerik analizine tabi tutulmuş ve ihtiyaç analizi belirlenmiştir.
Elde edilen bulgulara göre görme yetersizliği olan öğrencilerin öğrenmelerini
destekleyici ihtiyaçlar “eğitim-öğretim ortamı ihtiyaçları”, “eğitim-öğretim
ihtiyaçları” ve “değerlendirmeye yönelik ihtiyaçlar” olarak belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |