Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 526 - 549, 09.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.307946

Öz



Bu araştırmanın amacı, eğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarına ilişkin ilköğretim
sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin
belirlenmesidir.
Araştırmanın katılımcıları Edirne il merkezinde ve Uzunköprü ilçesindeki ilköğretim
okullarında görev yapan yedi sınıf öğretmenidir. Araştırma verileri nitel
araştırma yöntemleri arasında yer alan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler
betimsel analiz sürecinin
aşamaları dikkate alınarak analiz edilmiştir.
Sonuç olarak sınıf
öğretmenlerinin eğitsel değerlendirme sürecinin ilk aşaması olarak kabul edilen
tarama-ilk belirleme aşamasında sorun yaşamadıkları, okullarındaki rehberlik
servisleri ve aileler ile iletişime geçmeyi tercih ettikleri belirlenmiştir.
Ancak sınıf öğretmenlerinin gönderme öncesi süreci ve gönderme sürecini
sistematik olarak yürütme konusunda sorunlar yaşadığı ve bu sorunlarının
çözümünde okul yönetiminin ve rehberlik servisinin öğretmenleri desteklemeye
çalışmalarına rağmen sağlanan desteğin yeterli ve işlevsel olmadığı
belirlenmiştir. Araştırma bulguları dikkate alındığında sınıf öğretmenlerinin
eğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarına ilişkin özellikle gönderme öncesi
süreç ve gönderme sürecine ilişkin bilgilendirilmelerine ek olarak
öğretmenlerinin uzmanlar tarafından yeterli ve işlevsel olarak desteklenmeleri
önerilebilir.

Kaynakça

  • Avcıoğlu H, Bengisoy A. (2012). Özel gereksinimi olan çocukların tanılanma sürecinde ailelerin rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (KKTC Örneği). Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counceling, 1(2) 74-84.
  • Bozkurt, F. (2009). Zihinsel Yetersiz Tanısı Alan Çocukların Tanılama Süreçlerinin Betimlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Er-Sabuncuoğlu, M. & Diken, I. H. (2010). Early childhood intervention in Turkey: Current situation challenges and suggestions. International Journal of Early Childhood Special Education, 2 (2), 149-160.
  • Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8 (1) 1-13
  • Kirk, A. S., Gallagher, J.J., Anastasiow, J.N. & Coleman, R.M.(2006). Educating exceptional children. (12th ed). Boston: Houghton Mifflin.
  • Miller, G. and Dingwall, R. (1997). Context and method in qualitative research. London: Sage. Overton, T. (2006 ). Assesseing learners with special needs: an applied approach. (5th ed). New Jersey: Prentice Hall.
  • Özak, H., Vural, M., ve Avcıoğlu, H., (2008). Rehberlik araştırma merkezi müdürlerinin gönderme, tanılama, yerleştirme, izleme ve değerlendirmeye ilişkin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1) 189-206
  • Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Resmi Gazete. 26184; 31.05.2006.
  • Saraç T. ve Çolak, A. (2012). Kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüş ve önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, (1), 13-28
  • Strickland, B.B., & Turnbull, A.P. (1990). Developing and implementing individualized education programs. Columbus OH: Merrill.
  • Tanılama Sürecinde Kullanılan Form ve Belgeler. http://orgm.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Toplumsal Haklar ve Araştırmalar Derneği (2015). Mevzuattan uygulamaya engelli hakları izleme raporu 2014 rapor özeti: “Erişilebilirlik, eğitim, çalışma hayatı ve sağlık verileri -analizler” (1. Baskı). Ankara: Toplumsal Haklar ve Araştırmalar Derneği. http://www.engellihaklariizleme.org adresinden alınmıştır
  • Taylor, L. R. (1997 ). Assessment of exceptioanl students: Educatioanl and psychological procedures. (4th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Turnbull, A., Turnbull, R., and Wehmeyer, M. L. Exceptional lives. Special education in today’s schools. Fifth Edition. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall, 2007.
  • Vural, M. (2008). Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Öğretimin Uyarlanmasına İlişkin Yaptıkları Çalışmaların Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 573 Sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 2000.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selmin Çuhadar

Yayımlanma Tarihi 9 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çuhadar, S. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 526-549. https://doi.org/10.24315/trkefd.307946
AMA Çuhadar S. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2017;7(2):526-549. doi:10.24315/trkefd.307946
Chicago Çuhadar, Selmin. “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 526-49. https://doi.org/10.24315/trkefd.307946.
EndNote Çuhadar S (01 Temmuz 2017) Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 526–549.
IEEE S. Çuhadar, “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 526–549, 2017, doi: 10.24315/trkefd.307946.
ISNAD Çuhadar, Selmin. “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2017), 526-549. https://doi.org/10.24315/trkefd.307946.
JAMA Çuhadar S. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:526–549.
MLA Çuhadar, Selmin. “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 526-49, doi:10.24315/trkefd.307946.
Vancouver Çuhadar S. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):526-49.

Cited By









Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.