Bu araştırmanın amacı, eğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarına ilişkin ilköğretim
sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Edirne il merkezinde ve Uzunköprü ilçesindeki ilköğretim
okullarında görev yapan yedi sınıf öğretmenidir. Araştırma verileri nitel
araştırma yöntemleri arasında yer alan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz sürecinin
aşamaları dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak sınıf
öğretmenlerinin eğitsel değerlendirme sürecinin ilk aşaması olarak kabul edilen
tarama-ilk belirleme aşamasında sorun yaşamadıkları, okullarındaki rehberlik
servisleri ve aileler ile iletişime geçmeyi tercih ettikleri belirlenmiştir.
Ancak sınıf öğretmenlerinin gönderme öncesi süreci ve gönderme sürecini
sistematik olarak yürütme konusunda sorunlar yaşadığı ve bu sorunlarının
çözümünde okul yönetiminin ve rehberlik servisinin öğretmenleri desteklemeye
çalışmalarına rağmen sağlanan desteğin yeterli ve işlevsel olmadığı
belirlenmiştir. Araştırma bulguları dikkate alındığında sınıf öğretmenlerinin
eğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarına ilişkin özellikle gönderme öncesi
süreç ve gönderme sürecine ilişkin bilgilendirilmelerine ek olarak
öğretmenlerinin uzmanlar tarafından yeterli ve işlevsel olarak desteklenmeleri
önerilebilir.
Eğitsel değerlendirme süreci sınıf öğretmeni gönderme öncesi süreç gönderme süreci
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |