Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi
Yıl 2018,
Cilt: 8 Sayı: 2, 261 - 273, 26.01.2018
Süleyman Can
,
Gözde Çava
Öz
Araştırmanın amacı, ilkokulda çalışan sınıf öğretmenlerinin programda yer
alan oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri ortaya koymaktır.
Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak
desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Muğla ili Menteşe ilçesinde çalışan ve gönüllü olarak katılan 20 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada veriler amaca uygun olarak hazırlanan açık uçlu
sorular ile toplanmış, analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
sonucuna göre öğretmenler; oyun ve fiziki etkinlikler
dersinin kazanım, ders kitabı ve etkinlikler açısından sorunlar taşıdığını;
oyun ve fiziki etkinlikler dersinde kullanılabilecek araç-gereçlerin temin
edilemediğini ortaya koymuşlardır.
Kaynakça
- Avşar, Z. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Değerlendirme Süreci İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 81–89.
- Aras, Ö. (2013). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars ili örneği).Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Boz, T. ve Yıldırım, A. (2014). “4+4+4 Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Zorluklar.” Başkent Unıversıty Journal of Education, 1(2): 54-65.
- Can, S. (2015). Ders Notları
- Cihangiroğlu, C. (1994). Çocuk Oyun Alanlarındaki Oyun Aletlerinde Uyulması Gereken Kriterler Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. (2015). İlkokullardaki Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Issn: 1308–9196, Yıl : 8 Sayı : 19,
DOI Numarası:http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.35272
- Dalaman, O.ve Korkmaz, İ. (2010). İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersine Giren Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretim Programı Kazanımlarına İlişkin Görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 4, Sayı 3.
- Erdem, Ö. (2003). Okul Öncesi Eğitim Birimlerinde Dış Mekân Tasarım İlkeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden Eğitimi Öğretim Programının Uygulanabilme Koşulları
ile ilgili Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
- Kazu, H. ve Arslan, S. (2014). Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). Fırat
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 1, Sayfa: 49-63.
- MEB. (2012a). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- MEB. (2012b). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Eğitsel Oyunlar. Ankara Milli Eğitim Bakanları Yayınları.
- Özdenk, Ç. (2007). 6 Yaş Grubu Öğrencilerinin Psikomotor Gelişimlerinin Sağlanmasında Oyunun Yeri ve Önemi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
- Poyraz, H. (2003). Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık
- Tokat, S. (2013). Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Okul Yöneticilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Etkinliği Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Uluğ, M. (1999). Niçin Oyun? Çocuğun Gelişiminde ve Çocuğu Tanımada Oyunun Önemi. İstanbul: Özne ve Göçebe Yayınları.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.