Öğrenme
ve öğretme sürecinin büyük bir bölümünde yer alan temel derslerden biri olan
Matematik dersinde ortaöğretim öğrencilerinin başarı düzeylerinin oldukça düşük
olduğu görülmektedir. Her ne kadar matematik dersine yönelik yapılan
çalışmaların sayısı gün geçtikçe artsa da henüz istenilen seviyede başarı ve
motivasyon düzeyine ulaşılmadığı düşünülmektedir. Matematik öğretiminde farklı
kuram ve uygulamaların işe koşulması etkili bir öğrenme sağlanması açısından
önemli görülmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalışmanın genel amacı; 9. Sınıf
Matematik Dersi kapsamında Merrill (2002) tarafından geliştirilen Öğretimin
Temel İlkeleri’ne (First Principles of Instruction) dayalı olarak hazırlanan
etkileşimli tahtaya uyumlu içeriklerin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyon
ve başarı düzeylerine etkisini incelemektir. Deneysel çalışma modeline dayalı
olarak Batman İli Kozluk İlçesi’nde bir lisede yürütülen bu çalışmada 49
öğrenci tarafsızlık ilkesi doğrultusunda rastgele deney (25) ve kontrol (24)
gruplarına ayrılmıştır. Çalışmada veriler toplanırken Keller (1987) tarafından geliştirilmiş,
Kutu ve Sözbilir (2011) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan Öğretim Materyalleri
Motivasyon Anketi ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Matematik Başarı
Testi kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre bu çalışma ile Öğretimin Temel
İlkeleri’ne göre hazırlanan etkileşimli tahtaya uyumlu materyalin öğrencilerin
matematik dersine yönelik motivasyonlarını ve başarı düzeylerini anlamlı
derecede yükselttiği görülmüştür.
Öğretimin Temel İlkeleri motivasyon başarı etkileşimli tahta matematik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |