Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri

Yıl 2024, , 65 - 73, 31.05.2024
https://doi.org/10.55665/troiamedj.1429950

Öz

Amaç: Bireylerin nasıl öğrendiklerini öğrenmeleri ve bu sürecin daha verimli hale getirilebilmesi ile ilgili çalışmalar; öğrenen ve öğretenlerin öğrenme yöntemleri konusunda farkındalıklarının önemini ortaya koymaktadır.
Yöntem: Bu çalışmada tıp fakültesinin tüm dönemlerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri Felder ve Soloman tarafından geliştirilen “Öğrenme stilleri indeksi” kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu indeks, aktif- yansıtıcı, algısal-sezgisel, görsel-işitsel ve sıralı-bütünsel olmak üzere 4 boyut ve her boyutun güçlü dengeli ve orta olmak üzere 3 düzeyi içermektedir.
Bulgular: Çalışmaya tüm dönemlerden toplam 900 öğrenci katılmıştır. İndekse göre öğrenme stilleri ile ilgili öğrencilerin hangi boyutta ve düzeyde oldukları değerlendirilmiştir. Öğrenme boyutlarında %22,1 dengeli yansıtıcı, %25,8 dengeli aktif öğrenen olduğu bu boyutta dönemlere göre dağılımının anlamlı olarak farklı olduğu görülmektedir (p=0.001). Aynı şekilde, algısal – sezgisel boyutta dengeli algısal %14,2 ve dengeli sezgisel %25,7 olduğu ve dönemlere göre anlamlı fark olduğu (0.024), dengeli işitsel %15,4, dengeli görsel %22,9 olup işitsel – görsel öğrenme boyutlarında dönemlere göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir(p=0.019).
Sonuç: Elde edilen sonuçlar hem öğrencilerin hem de eğitmenleri yönlendirmek açısından önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • 1. Kaya, A., Bozaslan H., Fırat Durdukoca Ş. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilim-ler Dergisi. 11(41): 131-146.
  • 2. Mutlu, Mehmet. (2008). Eğitim Fakültesi Öğ-rencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversi-tesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 17. s. 1–21.
  • 3. Babayiğit Ö. (2016). Öğrenme Stilleri ve Eği-timdeki Önemi, TÜBAD 1(1):1-8.
  • 4. Felder, R.M. ve Silverman, L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education, Engineering Education, 78 (7), 674- 681.
  • 5. Felder, R.M. ve Soloman, B.A. (1994). Index of Learning Styles, (http://www.ncsu.edu/felder- public/ILSpage.html) (22.01.2023)
  • 6. Felder, R. M. (1996). Matters of Style, ASSE Prism, 6 (4) 18-23. (http://www.ncsu.edu/felder- pub-lic/ILSpace.html).
  • 7. Keskin Samancı, N., Özer Keskin, M,. (2007). Felder Ve Soloman Öğrenme Stili İndeksi: Türkçeye Uyarlanması Ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışmas. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eği-tim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 8(2): Sayı 2, , (37-54).
  • 8. NC State University 2023. Resources for Teac-hing and Learning STEM, Index of Learning Styles. https://educationdesignsinc.com/index-of-learning-styles/ (Erişim tarihi 01.09.2023).
  • 9. Bahar, M. ve Bilgin, İ. (2003). Öğrenme Stilleri-ni İrdeleyen Bir Literatür Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-70.
  • 10. Kolb, A. Y. and Kolb, D. A. (2005). Learning Styles And Learning Spaces: Enhancing Expe-riential Learning in Higher Education. Academy Of Management Learning & Education, 4(2), 193-212.
  • 11. Tatar, E., Tüysüz, C. ve İlhan, N. (2008). Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Akademik Başarıyla İlişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergi-si,5(10), 186-192.
  • 12. Kuri, N. P. (2000). Kolb’s Learning Cycle: An Alternative Strategy For Engineering Education. Educational Resources Information Center. 3-7.
  • 13. Given, Barbara K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Le-arning and Teaching, 21, 11- 44. http://www.ialearn.org/files_jalt/jalt_21_1996_1%20&%202.pdf (Erişim tarihi 01.09.2023).

Learning styles of Çanakkale Onsekiz Mart University medical faculty students

Yıl 2024, , 65 - 73, 31.05.2024
https://doi.org/10.55665/troiamedj.1429950

Öz

Objectives: Studies on how individuals learn how they learn and how to make this process more effici-ent; It reveals the importance of learners' and teachers' awareness of learning methods.
Methods: In this study, the learning styles of students in all periods of medical school were evaluated using the "Learning styles index" developed by Felder and Soloman. This index includes 4 dimensions: active-reflective, sensing - intuitive, , visual - verbal and sequential-global, and 3 levels of each dimen-sion: strong, balanced and medium.
Results: A total of 900 students from all semesters participated in the study. According to the index, the size and level of the students regarding their learning styles were evaluated. In the learning dimensions, 22.1% are balanced reflectors and 25.8% are balanced active learners, and the distribution in this dimen-sion is significantly different according to periods (p = 0.001). Likewise, in the perceptual-intuitive dimension, balanced perceptual is 14.2% and balanced intuitive is 25.7%, and there is a significant difference according to periods (0.024), while balanced auditory is 15.4%, balanced visual is 22.9%, and in the auditory-visual learning dimensions, there is a significant difference (0.024). There are significant differences according to periods (p = 0.019).
Conclusion: The results obtained are important for guiding both students and instructors.

Kaynakça

  • 1. Kaya, A., Bozaslan H., Fırat Durdukoca Ş. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilim-ler Dergisi. 11(41): 131-146.
  • 2. Mutlu, Mehmet. (2008). Eğitim Fakültesi Öğ-rencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversi-tesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 17. s. 1–21.
  • 3. Babayiğit Ö. (2016). Öğrenme Stilleri ve Eği-timdeki Önemi, TÜBAD 1(1):1-8.
  • 4. Felder, R.M. ve Silverman, L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education, Engineering Education, 78 (7), 674- 681.
  • 5. Felder, R.M. ve Soloman, B.A. (1994). Index of Learning Styles, (http://www.ncsu.edu/felder- public/ILSpage.html) (22.01.2023)
  • 6. Felder, R. M. (1996). Matters of Style, ASSE Prism, 6 (4) 18-23. (http://www.ncsu.edu/felder- pub-lic/ILSpace.html).
  • 7. Keskin Samancı, N., Özer Keskin, M,. (2007). Felder Ve Soloman Öğrenme Stili İndeksi: Türkçeye Uyarlanması Ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışmas. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eği-tim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 8(2): Sayı 2, , (37-54).
  • 8. NC State University 2023. Resources for Teac-hing and Learning STEM, Index of Learning Styles. https://educationdesignsinc.com/index-of-learning-styles/ (Erişim tarihi 01.09.2023).
  • 9. Bahar, M. ve Bilgin, İ. (2003). Öğrenme Stilleri-ni İrdeleyen Bir Literatür Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-70.
  • 10. Kolb, A. Y. and Kolb, D. A. (2005). Learning Styles And Learning Spaces: Enhancing Expe-riential Learning in Higher Education. Academy Of Management Learning & Education, 4(2), 193-212.
  • 11. Tatar, E., Tüysüz, C. ve İlhan, N. (2008). Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Akademik Başarıyla İlişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergi-si,5(10), 186-192.
  • 12. Kuri, N. P. (2000). Kolb’s Learning Cycle: An Alternative Strategy For Engineering Education. Educational Resources Information Center. 3-7.
  • 13. Given, Barbara K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Le-arning and Teaching, 21, 11- 44. http://www.ialearn.org/files_jalt/jalt_21_1996_1%20&%202.pdf (Erişim tarihi 01.09.2023).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Çan 0000-0002-7065-649X

Berna Sert 0000-0003-1432-026X

Çetin Toraman

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2024
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Çan, G., Sert, B., & Toraman, Ç. (2024). Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri. Troia Medical Journal, 5(2), 65-73. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1429950
AMA Çan G, Sert B, Toraman Ç. Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri. Troia Med J. Mayıs 2024;5(2):65-73. doi:10.55665/troiamedj.1429950
Chicago Çan, Gamze, Berna Sert, ve Çetin Toraman. “Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri”. Troia Medical Journal 5, sy. 2 (Mayıs 2024): 65-73. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1429950.
EndNote Çan G, Sert B, Toraman Ç (01 Mayıs 2024) Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri. Troia Medical Journal 5 2 65–73.
IEEE G. Çan, B. Sert, ve Ç. Toraman, “Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri”, Troia Med J, c. 5, sy. 2, ss. 65–73, 2024, doi: 10.55665/troiamedj.1429950.
ISNAD Çan, Gamze vd. “Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri”. Troia Medical Journal 5/2 (Mayıs 2024), 65-73. https://doi.org/10.55665/troiamedj.1429950.
JAMA Çan G, Sert B, Toraman Ç. Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri. Troia Med J. 2024;5:65–73.
MLA Çan, Gamze vd. “Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri”. Troia Medical Journal, c. 5, sy. 2, 2024, ss. 65-73, doi:10.55665/troiamedj.1429950.
Vancouver Çan G, Sert B, Toraman Ç. Çanakkale onsekiz mart üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme şekilleri. Troia Med J. 2024;5(2):65-73.