Amaç: Sağlık hizmeti kullanımı yaş ile
birlikte artmaktadır. Türkiye’de 15 yaş ve üzerinde en az bir kez sağlık
hizmeti kullananların %48,8’i 65 yaş ve üzerindeki bireylerdir. Son yıllarda
sağlık hizmeti memnuniyeti oranları artmasına rağmen farklı yaş gruplarına göre
karşılaştırmalar oldukça yetersizdir. Bu çalışmanın amacı Çanakkale il merkezinde
yaşayan yaşlı bireylerde sağlık hizmeti memnuniyetinin ve memnuniyeti etkileyen
faktörlerin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Kesitsel
tipteki bu çalışma Mayıs-Eylül 2013 tarihleri arasında Çanakkale il merkezinde
yürütüldü. 65 yaş ve üzerindeki bireylere anket uygulandı. Veriler SPSS Paket
Program 20.0 sürümü kullanılarak analiz edildi. Tek değişkenli ve çok
değişkenli analizler kullanıldı. Bulgular: Çalışma
grubundaki 1001 kişinin %55,0’i kadındı. Katılımcıların %87,0’si aldıkları
sağlık hizmetinden memnundu. Regresyon analizine göre EUROHIS toplam puanı ile
sağlık hizmeti memnuniyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki
saptandı. EUROHIS toplam puanının 23’ün (median değer) altında olması sağlık
hizmeti memnuniyetsizliğini 4,5 (%95 GA 3,356-6,018) kat artırmaktaydı. Sonuç: Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirmek ve
gereksinimleri belirlemek için sağlık hizmeti memnuniyeti ve memnuniyeti
etkileyen faktörleri belirlemek önemlidir. Bu çalışmanın en önemli bulgusu
yaşam kalitesi ve sağlık hizmeti memnuniyeti arasındaki ilişkidir.
Amaç: Sağlık hizmeti kullanımı yaş ile birlikte artmaktadır. Türkiye’de 15 yaş ve üzerinde en az bir kez sağlık hizmeti kullananların %48,8’i 65 yaş ve üzerindeki bireylerdir. Son yıllarda sağlık hizmeti memnuniyeti oranları artmasına rağmen farklı yaş gruplarına göre karşılaştırmalar oldukça yetersizdir. Bu çalışmanın amacı Çanakkale il merkezinde yaşayan yaşlı bireylerde sağlık hizmeti memnuniyetinin ve memnuniyeti etkileyen faktörlerin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki bu çalışma Mayıs-Eylül 2013 tarihleri arasında Çanakkale il merkezinde yürütüldü. 65 yaş ve üzerindeki bireylere anket uygulandı. Veriler SPSS Paket Program 20.0 sürümü kullanılarak analiz edildi. Tek değişkenli ve çok değişkenli analizler kullanıldı.
Bulgular: Çalışma grubundaki 1001 kişinin %55,0’i kadındı. Katılımcıların %87,0’si aldıkları sağlık hizmetinden memnundu. Regresyon analizine göre EUROHIS toplam puanı ile sağlık hizmeti memnuniyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptandı. EUROHIS toplam puanının 23’ün (median değer) altında olması sağlık hizmeti memnuniyetsizliğini 4,5 (%95 GA 3,356-6,018) kat artırmaktaydı.
Sonuç: Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirmek ve gereksinimleri belirlemek için sağlık hizmeti memnuniyeti ve memnuniyeti etkileyen faktörleri belirlemek önemlidir. Bu çalışmanın en önemli bulgusu yaşam kalitesi ve sağlık hizmeti memnuniyeti arasındaki ilişkidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.