Amaç: Hepatit A virüs (HAV) enfeksiyonu ülkemizde orta endemisiteye sahip bir hastalık olup, sağlık çalışanları kadar tıp fakültesi öğrencileri de bu hastalarla temas etme ihtimalleri nedeniyle risk grubunu oluşturmaktadır. Biz de bu çalışma ile tıp fakültesi öğrencilerinin HAV enfeksiyonu/aşısı bilgilerinin ve aşılanma durumlarının değerlendirilmesi yoluyla bu konuya dikkat çekmeyi amaçladık. Yöntem: Bu kesitsel araştırmaya Türkiye’nin farklı kurumlarından tıp fakültesi öğrencileri dahil edildi. Veriler sosyal medya (Whatsapp, Facebook, Twitter) üzerinden de paylaşılan online anketlerle toplandı. Veri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerek geliştirilen, “Katılımcı Demografik Özellikler Formu” ve “HAV Aşılanma Düzeyi ve HAV Bilgisi Değerlendirme Formu” bölümlerini içeren bir anket formu kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya katılanların %67.7 kadın (n=279) ve yaş ortalaması 21.20 ± 1.94 yıl idi. Çalışmaya ülkemiz genelinden 20 farklı kurumdan toplam 412 öğrenci dahil edildi. Katılımcıların 346’sı devlet, 44’ü özel, 22’si Sağlık Bakanlığı’na bağlı tıp fakültesi öğrencisi idi. Katılanların kendi ifadelerine göre bağışıklık durumu incelendiğinde, HAV karşı yeterli bağışıklık yanıtı olanlar %27.2 (n=112) idi. Öğrencilerin %53.4’ü (220) HAV enfeksiyonu ve aşısı ile ilgili eğitim almamıştı. Sonuç: Çalışmamız sonucunda tıp fakültesi öğrencilerinin HAV enfeksiyonu bağışıklık durumlarının ve eğitim alma düzeylerinin düşük olduğunu göstermekte idi. Tıp fakültesi öğrencileri de HAV temas etme ihtimalleri nedeniyle risk grubunu oluşturduğundan, bu öğrencilerin sağlık otoriteleri tarafından da risk grubu sayılıp, aşılamalarının ülke genelinde yaygınlaştırılmalıdır. HAV eğitimlerinin de özellikle ilk sınıflarda da müfredata eklenmesi açısından gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.
yok
yok
Objectives: Hepatitis A virus (HAV) infection is a moderately endemic disease in our country, and medical school students as well as healthcare workers constitute the risk group because of the possibility of coming into contact with these patients. In this study, we aimed to draw attention to this issue by evaluating HAV infection/vaccine knowledge and vaccination status of medical school students. Methods: Medical faculty students from different institutions in Turkey were included in this cross-sectional study. Data were collected through online surveys shared on social media (Whatsapp, Facebook, Twitter). In order to collect data, a questionnaire form, which was developed by the researchers by examining the relevant literature, containing the "Participant Demographic Characteristics Form" and "HAV Vaccination Level and HAV Information Evaluation Form" was used. Results: 67.7% of the participants were female (n=279) and the mean age was 21.20 ± 1.94 years. A total of 412 students from 20 different institutions from across our country were included in the study. 346 of the participants stated, 44 were private, 22 were medical school students affiliated with the Ministry of Health. When the immune status of the participants was examined according to their own statements, 27.2% (n=112) had an adequate immune response against HAV. 53.4% (220) of the students had not educated on HAV infection and vaccination. Conclusion: As a result of our study, HAV infection of medical faculty students showed that their immunity status and education level were low. Since medical school students are also a risk group due to the possibility of contact with HAV, these students should be considered as a risk group by the health authorities and their vaccination should be expanded throughout the country. Necessary arrangements should be made in order to add HAV training to the curriculum, especially in the first grades.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.